• Myransmamma

Nya Libero luktar illa

Någon mer än jag som tycker att Libero blöjorna har börjat att lukta illa? Har använt Libero i 2 år till min stora tjej och nu även till nummer 2. De kunde va hur fulla med kiss som helst utan att lukta så mkt. Men nu när man tar upp den lilla på morgonen så känns det på lång väg som om hon har bajsat men det har hon inte. Blöjan luktar så j**la illa så jag vet inte vad som har hänt.

Någon mer med samma åsikt....

• Svar på tråden Nya Libero luktar illa
  • maximum

Aha ngn mer som tänkt och känt som jag. lillkillen luktar verkligen kiss när man tar av honom bjöjan nu förtiden

• Miss Skellington
    LAV0LINA skrev 2009-11-02 19:40:52 följande:
    Jag håller med!! Vi använder comfort fit nr 4. Märker inte så mkt på dagen, då byter man ju oftare. Men min dotter sover hela natten och kvällsblöjan brukar vi sätta på kring 8-tiden (dottern somnar nångång mellan 21-22-tiden) och i helgen då vi gått och lagt oss ganska sent har jag trott hon bajsat för det luktar en hel del!! För att inte tala om hur det luktar på morgonen eftersom hon sover hela natten och vaknar kring 8-9 på morgonen!! Luktade inte alls såhär med de tidigare blöjorna. Roligt med nya och färgglada blöjor, men jag tar hellre tillbaks de med små stjärnor som inte luktar. En annan sak som jag letat efter är ju detta lilla kaninmärke som man kan samla på??? Var finns det på den nya påsen????
    Kaninmärket finns inte kvar men det är streckat runt streck-koden. Tror att det är meningen att man ska klippa ut den istället.

Har inte märkt att de luktar speciellt illa. Vi använder Up&Go strl 5.
  • Leopi

ja har också märkt skillnad...skit...och sen måste man kolla så inte innermaterialet har vikt sig som de har gjort på alla mina nummer 6 (som jag använder på natten) och jisses vad han luktar kiss nu för itden och då är där knappt något.

• Rockkarlsson

Det är verkligen skillnad. Vi använder Up&Go 5 och från de senaste paketen har hon läckt genom jättelätt...

• joseline

Jag tycker att det blir "gryningt" i blöjan, det som att det som ska suga upp går sönder i småbitar. Tyckte Libero var bäst förut men inte nu.

• maximum

Är det streckkoden man klippa ut? är det inte en kod tryckt på insidan av blöjan som man ska knappa in på nätet för att slippa skicka in kuverten? är väl så på tiger blöjorna iaf.

• Gela O
    maximum skrev 2009-11-03 08:15:44 följande:
    Är det streckkoden man klippa ut? är det inte en kod tryckt på insidan av blöjan som man ska knappa in på nätet för att slippa skicka in kuverten? är väl så på tiger blöjorna iaf.
    Det stämmer, det är en kod på insidan av paketet som man skriver in på nätet. Mycket smidigare än att klippa, samla och skicka in!
  • Miss Skellington
    maximum skrev 2009-11-03 08:15:44 följande:
    Stämmer bra det. Blandade visst ihop det lite. Jag kollade på blöjpaketet igår kväll. Har än så länge bara klippt ut och lagt dem på hög Visste att det var någon kod jag klippt ut iallafall.
  • LAV0LINA

Smart att slippa klippa och skicka!
    Hittade koden nu från mina paket.
    Men jag har några kaninmärken kvar hemma, kan jag skicka in dom nu tro elelr är det försent?

• kanske fru larsson
    LAV0LINA skrev 2009-11-03 10:14:42 följande:
    Smart att slippa klippa och skicka!Hittade koden nu från mina paket.Men jag har några kaninmärken kvar hemma, kan jag skicka in dom nu tro elelr är det försent?
    Du kan skicka in de märken du har kvar. Tror det stod ett sista datum på libros hemsida, då de måste ha alla kaninmärken.
  • TvåTrollungar

verkar som det bara är jag som tycker det faktiskt har blivit bättre än innan, nog för att jag tycker de är en minimal skillnad men den lilla skillnaden som finns är bara positivt. vist efter en hel natt luktar de inte alltid så fräscht men det gjorde ju inte de förra heller!

• Åskan

Tycker alltid de luktar kiss. Vilka blöjor man än har... Märker ingen skillnad på blöjorna alls, förutom trycket, om jag ska va ärlig.

• Ankissen

Jag tycker Libero luktar illa oavsett om det är något i dem eller inte nu. Har svårt att känna om Ella har bajsat eller inte när hon har dem.

• Envis

Ni som är besvikna på nya blöjan -skriv och berätta det! Det gjorde jag och några andra jag känner. Ju fler desto bättre. Finns ett kontaktformulär på deras hemsida.

• Vitiligo

Hej, ny här på forumet!

Jag märkte en klart tydligare doft från blöjorna häromdagen när jag började på nytt paket. Dottern använder storlek 6 på nätterna (även om de är lite för stora), bara för att blöjan verkligen ska suga upp allt, då hon sover 10-12 timmar. Tidigare har det luktat lite på morgonen med kiss i blöjan, men numera känns en tydlig doft av rökt skinka (?!). Detta fr.o.m. blöjorna med en blå elefant på. Med storlek 5, eller up & go, är det nästan doftfritt.

Jag tänkte slänga ihop ett mail till Libero om detta.

Svar på tråden Nya Libero luktar illa