• Melwsmammi

Vad underhåller du din 8 månaders bebis med?

Snälla ge tips

• Svar på tråden Vad underhåller du din 8 månaders bebis med?
  • anju79

Vår gosse är rätt duktig att roa sig själv med klossar, bitböcker , leksaksdjur och skramlor av alla slag. Jag sjunger och gör rim och ramsor. Han kryper sen 1 månad o jag lägger saker framför honom som han kryper och tar. Kör runt i sin gåstol. Funkar med det mesta.

• Daggdroppen

Min tjej är också duktig på att roa sig själv. Hon kryper och ställer sig upp och går utmed möbler och väggar så det finns minnsann saker att utforska.

Sedan är det ju också kul att bara kolla vilka hyss storebror gör. Med stoooor beundran

Men öppna köksskåpen/lådorna med kastruller eller något ifall leksakerna inte intresserar.

• Daggdroppen

Eller läs böcker, leka och sjunga med ramsor och rörelsekekar om du vill göra något själv med barnet

Bara ligg på golvet och låt barnet klättra över dig...

Vad är du ute efter? Något att göra med eller utan barnet?

• Lindabebis
    Angeliican skrev 2009-10-25 12:11:14 följande:
    Snälla ge tips
    Ska han underhålla sig själv el du undrar vad du ska göra med honom?

Min son Anton är 8 mån, snart 9.
    Han roar sig själv rätt bra, leker med alla leksakerna i backarna här hemma, men jag känner mig så dum mot honom som får sitta där själv, så det blir inte alls länge.

Jag sitter med honom, leker och pratar (lite bebisspråk) :P Sjunger med ramsor och gosedjur. Tittar i bilderböcker, idag kom vi på att det är kul att höra hur alla djur låter.

När jag måste göra något och inte har tid för någon minut sitter han och leker m leksakerna som hörs, han älskar dem! Eller så springer han runt i sin gåstol. Väldigt omtyckt här hemma iaf!
  • Melwsmammi

Heeeejsan! Tack för alla jätte braiga tips! Som jag verkligen tänker prova.
    Hellst skulle jag vilja att han kunde leka med nånting själv då han BARA vill vara med oss och gnäller då han sätts ner själv.

Svar på tråden Vad underhåller du din 8 månaders bebis med?