Ni som har sterileserat er??!!!!
Ni som steriliserat er
Ni som steriliserat er
Din man kan väl sterilisera sig? det är lättare ingrepp på män än på kvinnor. Du kommer ju ha mensen kvar som vanligt, men inte få fram ägg.
Jag steriliserade mig när jag fått vårt fjärde barn. Jag ville göra det eftersom jag kände att jag var helt klar med barnafödandet och för att liksom sätta punkt för den perioden i livet. Jag var då 37 år. Har aldrig ångret detta och har inte heller haft några problem av det. Mens har man ju som vanligt, så det är inget annorlunda på så vis.
JAg tycker att du ska ta reda på så mycket du kan innan om vad som gäller i ditt landsting. Det kan vara skillnader i kostnad och kötider.
Lycka till!
Har ingen egen erfarenhet så du kanske ska bortse från mitt inlägg, men skulle inte våga sterilisera mig så ung.
Man vet ju aldrig hur livet blir; man kan förlora barnen, man kan förlora varandra, träffa någon ny, vilja börja om. Självklart hoppas och tror man ju att allt ska fortsätta att kännas och vara lika perfekt som just nu, men man vet ju faktiskt aldrig. Så jag skulle inte våga göra det, även om jag också just nu känner mig säkert på att inte vilja ha fler än mina 2 barn.
Jag steriliserade mej när 4e barnet kom med akutsnitt. Då var det ju redan öppet så det var smidigt att göra det samtidigt. Jag var då 29 år och helt säker på att jag aldrig mer under några omständigheter vill ha fler barn. Jag hade innan det alldeles för lätt att bli gravid och problem med preventivmedel så utan steriliseringen skulle det bara varit en tidsfråga innan jag varit gravid igen. Jag har nu varit steriliserad 1 år och märker inte av det alls. Sexlusten är precis som vanligt.
Jag steriliserade mig för 5,5 år sedan o ångrar mig inte en sekund. Kroppen fungerar som vanligt med biverkningen att jag inte kan bli gravid då. Snabbt och enkelt ingrepp. Jag var 33 när jag gjorde ingreppet.
I mitt fall fick jag en blödning i buken pga ovarsam operatör och jag hade rejält ont i en vecka eller två efteråt. Sen tål jag narkos dåligt o blev sjuk av själv nedsövningen. Fast det blir jag av alla narkoser.
Mina vänner som gjort samma ingrepp har vart på benen samma eftermiddag o ute i aktiviteter på kvällen igen.