Harmonisk68 skrev 2009-11-06 22:57:55 följande:
Min son går på Grönkullen på Norrtullsgatan. Tycker kanske inte att allt är fantastiskt men är på det hela taget mycket nöjd. Lugn bra gård där de är ute mycket, trevlig och övervägande kompetent personal. Det har varit strul med ombyggnad av köket som dragit ut på tiden men nu börjar vi ses slutet och när det är klart kan vi se fram emot ett helt nytt kök. Eftersom du bor ett stenkast bort kan det vara ett bra alternativ. Gå dit och titta.
JooCee skrev 2009-11-08 09:27:02 följande:
Blåklinten går nästan alltid i väg på förmiddagar till olika parker, så gården behöver du inte oroa dig för. Pedagogerna är fantastiska och barngruppen trivs och är lugn (sist jag var där för ett år sedan ungefär, vikade en månad). Personaltätheten ser ut som på de flesta andra ställen, 3 personal på 13-15barn i småbarnsgrupperna.
Sen ang gården, jag tror det är viktigt att ställa sig lika lång som barnen och se den ur ett barnperspektiv för barnen tycker faktiskt att den är rolig och leker mycket påhittiga lekar ute på gården.
Kejsarkronan är överlägset bäst av de förskolorna inom samma koncern. Deras tegrupp är även den väldigt bra.
Det enda som är dåligt med dessa förskolor är att barnen är väldigt oförberedda inför skolan senare. Det är små grupper, många personal - men skolorna i samma område har mellan 500-1000 barn, så det blir en enorm omställning för de små.
Sedan är de inge vidare bra på samlingar, så att sitta still på samling i skolan är barnen från de förskolorna väldigt usla på.