Tygtiiger skrev 2009-11-01 12:45:31 följande:
Om man tittar på internet verkar det istället vara en enorm fixering på de fixerade mammorna... Amning dissas, flaskor hissas, nannymetoder och skämspallar löser allt, ungarna ska veta hut och visa "respect" för sina föräldrar, och det absolut, absolut viktigaste i föräldraskapet är att mamman får sin egentid. Annars jävlar. Klart ungen kan skrika lite, den får inte bli bortskämd!IRL däremot har jag haft turen att mest umgås med rätt så balanserade människor som lyckas bolla jobb, föräldraskap och relationer någorlunda och som både förmår lyssna på sina barns behov, sätta sig själva på undantag när det behövs och säga ifrån till arga och självupptagna treåringar på ett bra sätt när det behövs. En del samsover och en del bär i sjal och en del knuffar i vagn och en del börjar jobba tidigt och andra skaffar syskon tätt och är hemma länge... vi har rätt trevligt ihop ändå.
Håller med dig.
Dessutom blir jag mer skrämd av mammor som beter sig som du beskriver än än på AP-mammor där det mer verkar vara i takt med barnets utveckling, jag menar hur ammar man ett barn som inte vill ammas?
Hur samsover man med ett barn som kliver ur sängen och skriker att "jag vill sova själv" osv...