• Novemberstjärnan

    Ni som gjort handavtryck på väggen?

    Tänkte gör mitt barns handavtryck på väggen i hans nya barnrum. Väggarna ska bli vita och handavtrycken ska bli svarta. Vilken färg kan man använda? Barnet är elva månader så absolut inget gift får användas!


    Tack för svar!
  • Svar på tråden Ni som gjort handavtryck på väggen?
  • BlommyNess12

    Fingerfärg? Kan man kanska lacka klarlack när det torkat? Nej jag vet inte, men det finns ju giftfri målarfärg också.

    Har du gjort handavtryck förut med ditt barn och vet att h*n är snäll och medgörlig? Vill inte måla fan på väggen, men jag ser framför mig hur det ser ut som fan på väggen efteråt

  • Novemberstjärnan
    BlommyNess12 skrev 2009-10-27 11:55:00 följande:
    Fingerfärg? Kan man kanska lacka klarlack när det torkat? Nej jag vet inte, men det finns ju giftfri målarfärg också. Har du gjort handavtryck förut med ditt barn och vet att h*n är snäll och medgörlig? Vill inte måla fan på väggen, men jag ser framför mig hur det ser ut som fan på väggen efteråt
    Nä har aldrig gjort innan tänkte dock ÖVA innan och kanske hålla i armen på honom vid själv avtrycket och sen snabbt skölja av. BORDE inte vara omöjligt, men vad vet jag?
  • BlommyNess12
    Novemberstjärnan skrev 2009-10-27 11:56:50 följande:
    Nä har aldrig gjort innan tänkte dock ÖVA innan och kanske hålla i armen på honom vid själv avtrycket och sen snabbt skölja av. BORDE inte vara omöjligt, men vad vet jag?
    Ja, öva innan
    Jag har en 12-månaders, och med honom hade det varit helt omöjligt att göra något sånt, men jag önskar dig lycka till!
Svar på tråden Ni som gjort handavtryck på väggen?