• EJai

Förlossning med nr 2

Med min dotter va jag inte rädd inför förlosningen den dagen jag började känna va det helt enkelt dags å jag va samlad och lyssnade bra på barnmorskerna och deras kunskaper och allt gick super fint. Men denna gången har jag faktiskt mkt känslor inför den kommande förlossningen. Jag känner oro inför hur den skall börja, hur fort kommer det gå denna gången, kommer slemisen och vatten gå hemma eller blir det på sjukhuset denna gången med. Kommer jag hinna klart min skola? e beräknad en vecka innnan skolavslutningen. massa tankar och det finns ju inga svar. Inte på detmesta iallafall men kanske finns nån mer som känner oro med nr 2 men som va lugn med nr 1. Vad har du för tankar och känslor inför denna kommande gång?

• Svar på tråden Förlossning med nr 2
  • Sissi86

Hej hej!
    Väntar nr 2 runt jul, ettan kom i juni 2007.
    Var inte heller rädd med första, tyckte allt gick fort och att det inte gjorde så ont som alla säger. Men slutet gick fort och dom fick ta till sugklocka..

Denna gången är jag skiträdd!! Fattar inte varför egentligen men jag typ ligger vaken på nätterna och är skraj... Denna gången är det inte samma pappa, inte samma sjukhus (blir borås denna gången som man hört ska vara *sådär*)

Gick du över med första??

• EJai

Kul med en som kännde igen sig. Gick över 4 dgr. så hoppas på liknande denna gången. Men om borås känns mindre bra ta den i varberg då. eller kanske blir fel håll inte så sper bra på vart saker å ting ligger. :-S Jag skall ta östra igen men denna or gör att jag just nu typ tänker som att jag inte vore gravid kanske för jag inte känner mig det heller å magen e platt. Men hoppas det kommer lösa sig nu snart skall be att få tala med någon på mvc.

• Maniok

Hej!
    Här har du en till som e lite skraj. jag fick mitt fösta barn i aug-04 och väntar nu nr 2 den 27/12-09. Och jag kan säga att jag har ångest till och från trots att första förlossningen inte var speciellt jobbig. Mer kanske att jag kände att jag inte hade ngn kontroll över det som hände och att det gick så snabbt.

Är så nervös för hur det kommer att starta denna gången, vilken dag det kommer att ske osv.

Kan knappt fatta att vi ska ha ett barn till och har svårt att se mig själv som gravid fastän det både syns och känns.

Svar på tråden Förlossning med nr 2