• Blueblood

Korthåriga tjejer vill se fula ut?

Hej,

Tänkte bara ventilera lite angående kvinnor och deras val av frisyrer. En klassisk kvinna. Föreställ er en klassisk kvinna. Blunda och gör det. Vad är det ni ser? Kanske Eva i Paradiset? Eller en sjöjungfru? Kanske någon bystig kvinna från en gammal oljemålning? Julia Roberts? Ja, vi får många bilder i våra skallar, det får vi.
    Men. Låt mig få fråga detta. Var det någon av er som fick en bild på en korthårig kvinna i sitt huvud? Ärligt?
    Nej, jag trodde inte heller det.
    För kort hår är inget för kvinnor. Män har kort hår. Kvinnor ska ha långt hår. Då ser kvinnor ut som kvinnor.
    Jag själv har aldrig fått erektion när jag sett en korthårig kvinna. Jag skulle aldrig bli intresserad av en kvinna med kort hår.
    Jag undrar varför en kvinna ens frivilligt väljer att klippa sig kort? Förklaringen kan ju faktiskt vara att kvinnan haft löss och det är svårt att få bort dem om håret är långt.
    Det är ju givetvis trist, men håret växer ju tillbaka ändå. Plus under tiden kan hon ju ha peruk eller hårförlängningar.
    Men om det nu är så att kvinnan inte haft löss. Vad ligger felet då?
    Jag tror ärligt talat att det är kvinnor som gärna skulle vilja tävla med andra kvinnor om att vara snyggast. Men de korthåriga kvinnorna orkar inte lägga ner så mycket tid på att göra sig fina, så de ger hellre upp. De är lite för lata av sig, lite för bekväma. Så i stället satsar de på att komma högt upp i "fulast-kategorin".
    Det intressanta är också att man ser ju aldrig någon snygg feminist. Alla feminister som står och gapar om jämställdhet och sånt har ju kort hår. Feminister är ju också ofta lesbiska. Om man nu hatar män, varför vill man se ut som en man då genom att klippa sig kort. Är inte det dubbelmoral om något är det?

• Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?
  • iaseia

Det är väl tur att alla inte har samma smak som du..

Lesbiska hatar inte män, de attraheras inte av dem precis som du inte attreheras av korthåriga.
    Och det är ju tur för dig då att lesbiska är korthåriga för du hade adrig haft en chans på dem ändå.

• wieewiee

Och WTF!!! Har du aldrig sett en snygg feminist?! Vääldigt många kvinnor är feminister, och man behöver varken ha kort hår eller vara lesbisk för att vara det. 

Och du, ofta skulle jag säga att om man har kort hår så kräver det mer att man sköter om det och "piffar" med det än om man har långt hår. Personer som har kort hår är inte nödvändigtvis lata. ...

• Patio

Då jag hade kort hår, i tonåren, så la jag ner bra mycket mer tid på min frippa då, än vad jag gör nu. Nu har jag väldigt långt hår, - ner till svanken ungefär. Jag brukar antingen knyta ihop allt till en trasslig boll, sätta upp det i en högt sittande hästsvans, göra en fläta på vardera sida - eller helt enkelt bara låta det hänga...

• wieewiee

Jag vill också bara göra klart för dig att feminister inte hatar män. För det finns ju killar som är feminister också. Feminister vill ha ett jämställt samhälle. Jag är feminist, jag hatar inte män och jag är heterosexuell. 

• cancer kämpe

jag har haft cancer i snart 4 år och jag är bara 17, jag började gråta när jag läste detta jag blev självmordisk, jag har tappat allt hår, jag började känna mig bekväm och vacker med inget hår när jag fick en pojkvän, och nu när jag läser detta blir jag ännu mer ledsam på att leva, tack du din jävla idiot att du skriver detta och sänker korthåriga kvinnors självförtroende till 0, hoppas du dör.

• Scoops
    cancer kämpe skrev 2014-05-02 00:08:28 följande:
    jag har haft cancer i snart 4 år och jag är bara 17, jag började gråta när jag läste detta jag blev självmordisk, jag har tappat allt hår, jag började känna mig bekväm och vacker med inget hår när jag fick en pojkvän, och nu när jag läser detta blir jag ännu mer ledsam på att leva, tack du din jävla idiot att du skriver detta och sänker korthåriga kvinnors självförtroende till 0, hoppas du dör.
    Bry dig inte om trollet som startat tråden! Hår är bara en accessoar som kan ersättas med andra accessoarer, du behöver inte alls hår för att vara en vacker kvinna ( De flesta män verkar ju vilja ha sina kvinnor rakade på andra ställen ändå :P )  {#emotions_dlg.flower} snygga scarves eller bara smink i en fin färg? Din pojkvän tycker helt säkert att du är vacker och då är det honom du ska lyssna på och inte nån konstig människa på nätet.
  • FIame
    sextiotalist skrev 2010-11-20 23:08:03 följande:
    Skall meddela min korthåriga väninna det, för den mest korthåriga kvinnan jag känner har ett hav med män efter sig Cool
    Bögar som springer efter henne?
  • Orcha

Men ts?
    Seriöst, har du sån torka att du var tvungen att starta den här träden...
    Tror inte att får doppa oavsett längd på hår.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Vincent Vance

Jag håller inte med. Jag tycker det är riktigt fint med kort hår på kvinnor. Audrey Hepburn, Jean Seberg, Carey Mulligan, Anne Hathaway, Natalie Portman och Emma Watson tillhör antagligen mina favoritskådespelerskor (utseendemässigt) och de är/var alla fantastiska i sina korta frisyrer. 

Smaken är ju som bekant delad och möjligen föredrar många män långt hår. Men vi andra finns också, vi som inte tycker att Megan Fox är det vackraste som vandrat på denna jord. Möjligen vill de korthåriga tjejerna attrahera killar som mig. Eller så bryr de sig bara inte så himla mycket om vad killar kan tänkas gilla. Jag tror inte att varje beslut du tar beror på vad kvinnor kan komma att tycka. Eller?

Snygga feminister finns i massor. Beyonce? Zooey Deschanel? Var och varannan tjej som går runt på stan? Det finns rätt många kvinnliga feminister, jag tror inte att det går att generalisera kring deras utseenden på det där sättet. 

• MuppinCowboy
    Orcha skrev 2014-05-02 00:36:45 följande:
    Men ts?
    Seriöst, har du sån torka att du var tvungen att starta den här träden...
    Tror inte att får doppa oavsett längd på hår. smile2.gif
    TS tar ju upp sjöjungfrur i sin trådstart, det är tydligen riktiga kvinnor!!  eller.. ja..till hälften fisk då så då tänkte jag att ett paket frysta fiskpinnar från ICA det kunde vara något för en riktig karl att värma upp!

Dumhet diskriminerar inte
  • Orcha
    MuppinCowboy skrev 2014-05-02 00:59:50 följande:
    TS tar ju upp sjöjungfrur i sin trådstart, det är tydligen riktiga kvinnor!!  eller.. ja..till hälften fisk då så då tänkte jag att ett paket frysta fiskpinnar från ICA det kunde vara något för en riktig karl att värma upp!

*fniss*
    Faktiskt så finns fiskpinnar.
    Har sett dom...
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Lilium Lancifolium

"Korthåriga tjejer vill se fula ut?" Förmodligen, de klipper sig ju som män. Om alla var fula så skulle det bli lättare, säkert därför. Varför skaffar inte män långt hår istället då? Är de flint på toppen är det ju bara att slänga dit en tupé, helflint fixas lättast med peruk. I det stora hela har kvinnor vackrare anletsdrag än män, så det borde vara männen som behöver sminka sig och göra sig fina. Precis som det gamla 1700-talet. Det var riktiga karlar det, kvinnokarlar!
    En annan anledning kan ju vara det att det syns när män får erektion och kan verka frånstötande för långhåriga kvinnor, så de går hem och klipper sig. För att inte tala om män som öppet erkänner att de tänder på själva håret och inte på personen ifråga.

♫ ♪ It aint over til the fat lady sings ♪ ♫
  • Who run the world

"Hahaha! Det här var den mest tragikomiska trådstarten jag har läst på länge! En del personer (inkl TS, obviously) verkar ha en förkärlek för att i alla möjliga olika sammanhang bevisa sitt brunsåstänkande. Missförstå mig rätt - jag älskar brunsås, men den är inte särskilt nyanserad och inget som varken impar eller är särskilt sexigt. Man får bara hoppas att TS är ett troll, annars måste jag erkänna att jag (mot all förmodan) faktiskt hade för höga förväntningar på den genomsnittliga intelligensen i dagens samhälle. Peace out!"

... Tänkte jag skriva först. Sen såg jag att tråden ligger i Sandlådan->Ironi & satir. Thank God, det finns hopp om mänskligheten, trots allt!

• Aharoni

Hej, ditt inlägg får mig att skratta!

Deffinera "ful" om du kan? Jag och min dotter är per deffinition "fula" enligt din mening eftersom vi är korthåriga? Bild finns att se i mitt galleri om du vill vara vänlig svara på min fråga.

Tack!

• PrinsessanLeia

En kvinnas uppgift är ju ALLTID att behaga mannen och vara vacker för mannens skull. Något annat vore ju helt otänkbart, eller hur? ;)

Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?