Noll sexlust av minipiller
Jag har tvillingpojkar som är nio månader snart och har ätit Cerazette i ca 6 månader nu.
Det funkar bra och jag blöder ingenting men jag har INGEN sexlust.
Det är så tråkigt. Vad ska man göra?
Jag har tvillingpojkar som är nio månader snart och har ätit Cerazette i ca 6 månader nu.
Det funkar bra och jag blöder ingenting men jag har INGEN sexlust.
Det är så tråkigt. Vad ska man göra?
Jag känner igen de där. Min son är också 9 månader. Äter också cerazette men har funderat på att sluta med dem, har inte den minsta sexlust!
Jag funderar också på det men alternativen är inte så många tyvärr. Jag har väldigt lätt för att bli gravid så jag vill inte chansa, speciellt inte när man har två bebisar.
Har funderat på en monitor med teststickor men vet inte hur krångligt det blir.
Jag slutade med mina piller i tisdags och det har redan gjort verkan minsann! lusten börjar komma tillbaka så jag är väldigt glad att jag slutade med dem.
Får använda kodis trots lite krångel!
Lika för mig! Min dotter är 11 mån nu, har cerazette åxå. Sexlusten har varit noll, dock NÅGOT bättre nu när jag slutat amma. Ska sätta in spiral tror jag..
Jag har också funderat på spiral men jag provade det 2 gånger för 10 år sedan och den åkte ur båda gångerna plus att jag blödde enorma mängder i början.
Det jag tycker är jobbigast är att även fast man skulle ha lite lust nån gång så är känseln helt borta, beröring känns bara konstigt.
Jag åt också Cerazette och lusten dog helt! Hade nog minus i sexlust, ha ha.
Har nu slutat sen en månad tillbaka och skillnaden är jättestor, jäklar vad glad jag är att jag insåg sambandet till slut.
Jag vill också sluta men har så väldigt lätt för att bli gravid och det är VERKLIGEN
oj va inte riktigt färdig.
Skulle skriva att det är verkligen inte läge för fler barn just nu.
Så har jag också fått när jag ätit minipiller. Gick över till att äta ett östrogenprofilerat p-piller istället. STOR skillnad!! Fick tillbaka sexlusten, och mår dessutom mycket bättre!
Hade samma problem med cerazette. Satte in hormonspiral för ca 1 år sen, vilket utsöndrar mindre hormoner, men ändå är lika säkert eftersom den verkar "lokalt". Det blev någorlunda bättre ganska direkt, och sen mer och mer när månaderna gick och hormonhalten sjönk. Kan definitivt rekomendera det! Slipper dessutom tänka på att komma ihåg å ta piller, och slipper fortfarande mensen (hade ingen m cerazette heller).