• Anonym (??)

Jag är straight men nyfiken på en tjej... :/

Det är såhär... jag har alltid varit straight men "lekte" med tjejer när jag var liten. Men det vet jag är normalt för man är nyfiken osv. Jag började skriva med en tjej som är bi för över 1 år sedan på msn. Vi kom i kontakt via ett forum först där hon sökte hjälp så jag kontaktade henne så hon fick min msn så hon kunde fråga på det hon undrade och som jag visste. Vi skrev väldigt mycket och ofta. Får sedan veta att hon är bi och det gör inte mig något. Sen mycket senare får jag veta att hon gillar mig (vet ej hur mycket, men hon är väl lite intresserad) och detta har gjort att jag på senare blivit smått intresserad av henne. Vi har aldrig träffats men bor inte så långt ifrån varann, visar det sig sen. Hon tycker jag är vacker, söt, rolig osv. Jag tycker detsamma, fast utan några "kärlekskänslor". Jag är gift och har barn, det vet hon. Min man skulle inte ha något emot om det skulle "bli något" med en tjej (har inga planer på det, dock) men kan inte hjälpa att tänka på henne ibland. Är nyfiken på henne. Vet ju att hon tycker om mig... Men jag är så kluven. Vill inte göra nåt som jag sedan ångrar och jag vill ju inte såra någon heller... :(

HJÄLP!

• Svar på tråden Jag är straight men nyfiken på en tjej... :/
  • hönamor

Men om din man inte har något emot det så har du ju fria händer o bestämma själv vad du vill. Han hoppas väl kanske få vara med i mitten nånstans
    Bara du är ärlig mot henne med men hon vet ju om att du har man o barn så... Ni kan väl träffas utan några förväntningar o se vad ni tycker om varandra.

• Anonym (??)
    hönamor skrev 2009-10-31 22:07:52 följande:
    Men om din man inte har något emot det så har du ju fria händer o bestämma själv vad du vill. Han hoppas väl kanske få vara med i mitten nånstans Bara du är ärlig mot henne med men hon vet ju om att du har man o barn så... Ni kan väl träffas utan några förväntningar o se vad ni tycker om varandra.
    Hehe, han vet mkt väl att han kan glömma att få vara med på ett hörn! =D

Ja, skulle vilja träffa henne men det känns så wierd lixom...
  • hönamor

Anonym (??) skrev 2009-10-31 22:14:42 följande:

Hehe, han vet mkt väl att han kan glömma att få vara med på ett hörn! =D Ja, skulle vilja träffa henne men det känns så wierd lixom...
    Haha, men han kommer nog hysa förhoppningar om att du ska ändra dig o därför tillåta dig.

Men träffa henne ute bland folk så du inte känner någon press, o inte hon heller för den delen. Ibland kommer man ju så bra överens över datorn o sen blir det skillnad i verkligheten. Jag tycker du ska satsa allt en gång
  • Anonym (:-D)

Kanske är det i dina fantasier du gillar henne? Och om du är straight så kanske din "nyfikenhet" förstörs om du väl träffar henne. Jag själv kan bli lite NYFIKEN ibland, men BARA i fantasin

Fast om du känner för det, så träffa henne en gång? Sen vet du ju om det var lika roligt som i fantasin

• Anonym (??)
    hönamor skrev 2009-10-31 22:23:14 följande:
    Anonym (??) skrev 2009-10-31 22:14:42 följande:
    Haha, men han kommer nog hysa förhoppningar om att du ska ändra dig o därför tillåta dig. Men träffa henne ute bland folk så du inte känner någon press, o inte hon heller för den delen. Ibland kommer man ju så bra överens över datorn o sen blir det skillnad i verkligheten. Jag tycker du ska satsa allt en gång
    Nej då... har klargjort att det aldrig kommer på fråga o det vet han! Jag är väldigt svartsjuk av mig o skulle inte klara av det, psykiskt... det vet han och respekterar det.. :)

Ja, det kan ju vara smart =)
  • Anonym (??)

Anonym ( ) skrev 2009-10-31 22:28:02 följande:

Kanske är det i dina fantasier du gillar henne? Och om du är straight så kanske din "nyfikenhet" förstörs om du väl träffar henne. Jag själv kan bli lite NYFIKEN ibland, men BARA i fantasin Fast om du känner för det, så träffa henne en gång? Sen vet du ju om det var lika roligt som i fantasin
    Nejdå... ingen fantasi. Har inga sånna fantasier att jag "är" med henne... Jag lixom gillar henne... hon är intressant. Det kanske är det att jag vet att hon är intresserad av mig som gör att jag blir nyfiken...
  • Anonym (:-D)

Anonym (??) skrev 2009-10-31 22:48:57 följande:

Anonym ( ) skrev 2009-10-31 22:28:02 följande: Nejdå... ingen fantasi. Har inga sånna fantasier att jag "är" med henne... Jag lixom gillar henne... hon är intressant. Det kanske är det att jag vet att hon är intresserad av mig som gör att jag blir nyfiken...
    Menade inte att du "fantiserar om henne", utan att i din "fantasi" så är du nyfiken på henne... Kanske förklarar på fel sätt! Hon är intressant nu, nu när du aldrig träffat henne, nu när ni bara pratar via internet. OM ni träffas, så kanske hon inte alls är intressant?
  • Kärleksknop

Jag tycker att du ska tänka på henne också. Är du säker på att hon är med på att låta sig nyttjas av en heterokvinna som inte är intresserad av något i längden.

Öppna kort, jävligt tydligt.

Sen kan ni väl göra som ni vill i övrigt.

• Anonym (??)
    Kärleksknop skrev 2009-10-31 23:32:52 följande:
    Jag tycker att du ska tänka på henne också. Är du säker på att hon är med på att låta sig nyttjas av en heterokvinna som inte är intresserad av något i längden.Öppna kort, jävligt tydligt. Sen kan ni väl göra som ni vill i övrigt.
    Jo, det är ju det jag gör... vill ju inte såra henne eller lixom "krossa" hennes hjärta sen ifall jag skulle ångra mig eller inse att detta inte var nåt för mig... Kan tänka mig att ha ett "kram, puss & gos"-förhållande med henne... men efter att vi lärt känna varann ordentligt IRL först såklart!
  • Anonym (??)

Anonym ( ) skrev 2009-10-31 22:54:36 följande:

Anonym (??) skrev 2009-10-31 22:48:57 följande:
    Menade inte att du "fantiserar om henne", utan att i din "fantasi" så är du nyfiken på henne... Kanske förklarar på fel sätt! Hon är intressant nu, nu när du aldrig träffat henne, nu när ni bara pratar via internet. OM ni träffas, så kanske hon inte alls är intressant?
    Jo, det är ju nåt man aldrig vet lixom... så kanske bäst att träffa henne då...
  • WolfTatto

Det kanske är så att det är bäst att bevara detta som en fantasi med tanke på att du är gift. för det är ju inte alltid fantasier sopm levs ut blir lika bra i verkligheten som i fantasin. kan vara kul att ha vissa fantasier kvar som just fantasier och "ta fram dom" i "Vissa" lägen om du förstår vad jag menar!

• Anonym (??)

Har träffat henne nu och det blev värre! Efter att vi träffades så hade vi långa samtal på msn som bara blev djupare och djupare. Kändes för en kort stund att det bara fanns vi två i hela världen just då. Men sen så stannade vi upp och började fundera att det kanske gått lite för långt. Så för att inte någon ska bli sårad och med tanke på våra respektive (visserligen spelar det som sagt ingen roll, men efter ett tag kan det gå för långt... så långt att det kan bli någon typ av katastrof/svartsjuka) så ska vi ligga lågt :) Fast hon skrev det att hon gillar att jag gillar henne :)

Svar på tråden Jag är straight men nyfiken på en tjej... :/