• Ablan

Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?

Jag såg en annan tråd där ts irriterade sig på föräldrar som tog med sina barn till Ikea och tyckte att man skulle skaffa barnvakt om man ville åka och shoppa på Ikea.

Var tycker du, är Ikea för barn eller inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?
  • pönz

Vet ej vad jag ska rösta så tyvärr får jag nog låta bli.
    Men jag tycker som så här att barn är välkomna på Ikea och har rätt att vara på Ikea som alla andra, och de som tycker att barn inte har där att göra är tjuriga idioter.
    Men själv, om jag får och kan välja så går jag helst på Ikea utan mina barn och skaffar således barnvakt. Vilket jag för det mesta inte kan till alla tre samtidigt, så de får vackert följa med, och då tycker de nog att det är tråkigt, men det skiter jag i. Måste man så måste man. Fast jag försöker ändå planera så att vi kan åka dit utan barn, det blir trevligare för alla inblandade.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • Asereht

Ja, men inte för att barn inte har något på IKEA att göra utan för att de blir uttråkade och jag blir stressad. Det är inte semester att ta med fyra småttar på shoppingtur när man vill kolla på olika saker. *s*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • D Morgan
    SofiaO skrev 2009-11-03 15:52:25 följande:
    Jag är här för att dela egna erfarenheter och få tips och råd från andra som är/har varit i samma sits som jag i olika lägen.
    Jag blev medlem enbart för att knäppa prettoföräldrar/religiösa/ockultister/idioter på näsan samt att vara allmänt provokativ.
  • SofiaO

D Morgan skrev 2009-11-07 13:20:20 följande:

Jag blev medlem enbart för att knäppa prettoföräldrar/religiösa/ockultister/idioter på näsan samt att vara allmänt provokativ.
    Det låter ju moget. Grattis!
    Förstår att du själv är den felfria människan då? Känner mig otroligt ärad att för första gången fått vara i närheten av en helt perfekt människa! Det är nog inte många som får uppleva det...
  • Twilight

Nej, absolut inte, kan inte förstå varför man skulle ha det.
    Mina barn tycker det är kul, och kan bete sig

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • tamate

har bara läst ts

jag kryssade inte i någon för det var ingen som stämde helt med vad jag tycker, gubben och jag har 8 mil till närmaste Ikea och vi åker sällan dit utan det blir en jättelista nästan varje gång vi väl tar oss dit, det betydet at vi båda blir lite stressade och det tar lång tid vilket jag tycker är synd att utsätta barnen för, så oftast fixar vi barnvakt, men ska vi bara handla typ 5 saker där inne så får dom följa med för det är nyttigt för barnen att få följa med när man gör vardagsgrejer och lära sig hur man uppför sig.

• Indillia

Jag tycker det är hur kul som helst att åka till IKEA. Det är rena lekstugan för mig och särskilt barnavdelningen uppskattas av alla (utom sambon då). Vill barnen leka med sakerna och inte bara gå omkring kan man lämna dem i Småland.

• gryning2

Jag röstade att man inte behöver om barnen kan uppföra sig, och det kan ju ofta inte små barn göra. Så min 2-åring får gärna vara hos barnvakt om vi vill vara på IKEA en längre stund. Men skulle vi köpa någon småsak kan han ju följa med.

• 010306

Nej behöver inte ha barnvakt till det men mina barn tycker inte det är så kul där. Knappt jag tycker det X) så får dem välja är dem hellre med sin mormor eller annan släkting & hittar på annat den dagen.Har 20 mil till närmaste oxå

• Bessie

Det beror alldeles på vad vi ska göra. Ska vi handla bokhyllor och annat kan vi inte köra hem dem om vi har alla barnstolarna i bilen, så då blir det barnvakt. Annars gillar barnen att vara på IKEA, ffa lekstationerna och glassen . Jag har lite nojja på bollhav (smitthärd), så i barnpassningen har de inte fått vara.

• mapo51

Vi skulle behöva barnvakt när vi ska till IKEA för att kunna titta i lugn och ro och inte behöva hålla kolla på sonen hela tiden.
    Men jag blir inte störd av andras barn på IKEA.

• polaris

Vi har nästan 30 mil till IKEA så barnen (och maken) har fått stanna hemma så att jag har kunnat shoppa loss en hel dag utan gnat och tjat. Bra för mig och bra för barnen. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?