Hur spara sickade meddelanden från msn?
Fick ett råd för några månader sen hur man gick in på sitt barns msn och kunde spara allt som skickades via den adressen, men har tappat bort hur man gjorde...ngn som kan hjälpa mej??
Fick ett råd för några månader sen hur man gick in på sitt barns msn och kunde spara allt som skickades via den adressen, men har tappat bort hur man gjorde...ngn som kan hjälpa mej??
Öppna msn, gå in på "verktyg" ---> "alternativ" --> "meddelanden" och klicka i rutan under "Meddelandehistorik" --> ange vilken mapp du vill att det ska sparas i --> klicka på "ok".
Klart!
FY SKÄMS.
Hur kan du äns överväga att spara din sons/dotters skickade Meddelanden? Det är integritetskränkande och det kommer bara sluta i ett helvetiskt gräl för dig. samma sak gäller för mobiler i min mening, hur fan kan man kolla igen som sitt barns sms
Hmmm det handlar inte om att jag ska läsa vad hon skriver utan för att kunna spara bevis om hon mottar meddelanden som är kränkande!
Jag har dessutom pratat med henne och hon har gått med på att detta görs (hon tyckte tom att det kunde vara skönt med tanke på vad endel av hennes kompisar fått stå ut med via msn) Hon vet att jag aldrig skulle gå in och läsa "för skojs skull" lika lite som jag skulle gå in i hennes rum och snoka, eller läsa igenom hennes sms om mobilen ligger framme.
Lilla tanten: tack för hjälpen!
anna li skrev 2009-11-02 16:30:18 följande:
hur skulle jag kunna veta att detta var fallet?
förklara mer ingående nästa gång så behöver inte ens sånt här hända
Min dotter råkade ut för att ett gäng tjejer i hennes f.d klass skrev en massa otrevligheter till henne på msn, så jag tycker det är BRA att man kan spara det som skrivs.
skriv då det i TS att det är samråd med barnet man vill veta så slipper man bli flamead när man egentligen menar väl =)
jag har inget emot att man sparar info om sina barn så länge man har diskuterat det med dom och att dom är införstådda i att det kommer att ske..
Dom bästa bevisen mot mobbning och likande kan man uppnå på detta vis men jag stödjer aldrig att man ska spionera på sina egna barn.
Fyfan vad dåligt. Låt era barn få chatta och prata med sina vänner själva. De ska inte behöva känna att föräldarna kommer läsa allt de skriver sen. Om du är misstänksam om något PRATA med ditt barn istället.
Det värsta jag vet är när föräldrar går bakom ryggen på sina barn. Nej usch, tänk lite...
Se inläggen ovan. Det görs i överenskommelse med barnet.
Jag kollar min dotters msn då och då och så även sms från vissa personer. Hon vet jag gör dessa små stickprover så visst raderar hon emellanåt.
Men jag står för det.. visst är det kränkande att läsa va nån annan skriver på det viset.. men det har varit för hot/kränkningar samt att hon ljuger så himla mycket så när jag känner att nu är det nåt som intes tämmer så kollar jag.
det figurerar en 20 årig kille i hennes värld som hon inte får träffa.. så när hon inte svarar i telefon när man ringer, inte talar om vart hon är osv.. då kollar jag.
Man kan också ta skärmdumpar om man ser något som nån annan skriver som bevis. Det gjorde jag när min dotter blev kränkt på Facebook. Jätebra bevis..
Tryck på tangenten Prt Sc och öppna exemeplvis Paint. Klistra sedan in bilde där.
/Kia
Min mor tänkte att hon skulle ha ett sånt program på sin data så hon kunde kolla vad jag gjorde på min, men eftersom hon litar på mig så gjorde hon de inte. fast för mig spela de ingenroll, jag har inget att döjla så. Har man inget att döjla så , men hur jag gör med min dotter får vi se om minst 10 år :) har lite tid att fundera.
Ni som skriker om kränkande etc - det kan faktiskt finnas vissa ungdomar som har så dåligt omdöme att man som förälder är tvungen att hålla koll på vad de gör.
Har en kompis som hindrade sin dotter att följa med sin mycket äldre pojkvän till Berlin på obestämd tid genom att hon (mamman) fattat misstankar och läste dotterns dagbok. Dottern var 15, pojkvännen ca 25 och hade dömts för en hel rad av brott, bl a narkotikainnehav, misshandel, våldtäkt...
Nu är tjejen 23 och innerligt tacksam att mamman stoppade henne.
Det är just precis det jag talar om, som Hymafr skriver om. Det finns vissa gånger och delar i livet som man får lägga dessa kränkningar åt sidan för att rädda sina barn.
Jag befinner mig i den fasen och jag har all rätt som förälder att ta reda på vad min dotter kan råka bli utsatt för eller stoppa vilka gäng hon/han hamnar i. Det handlar om droger etc just nu..
Så man kan inte dra allt över en kam och säga man inte får kränka någon som vi tydligen gör enligt mångas tyckande.. vad jag och andra i själva verket gör är att rädda våra barn från att hamna snett.
Jag har tack vare mina handlingar faktiskt räddat min dotter i ett fall.. så skrik inte ut att allt sådant är kränkande. Jag tror att varje förälder som kollar sms/datorer på det viset har skäl till att göra det och inte för skoj skull.
Men sluta snoka för fan.
Hur kul skulle det vara om ditt/dina barn läste dina sms/msn konversationer, om du inte ville att dom skulle göra det?
Inte så kul kan jag anta. Hade lackat rejält på min morsa om hon gjorde så, är 16 år.
Oi Benge.. ser ut som du inte riktigt läst vad som står? Att snoka är en sak, det är ju inte det jag och fler gör för skoj skull. VI räddar våra barn som vi älskar från ett rent fördärv i vissa fall genom att få konkreta bevis.
Jag tror heller inte att du när du blir vuxen och får egna barn, inte gör allt för att rädda dom om de skulle hamna snett.
som sagt.. jag själv har räddat min dotter tack vare det du kallar snokar och det är min dotter rejält tacksam för idag.
haahahahahahaha välkommen till familjeliv. Förutfattade meningars himmelrike.