Rekomendera mig en bra jurist!
Jag behöver hjälp att hävda min rätt gentemot mitt ex då det gälller underhåll av våra barn.
Söker därför en bra jurist i Stockholmsområdet.
Har ni någon att rekonmendera?
Jag behöver hjälp att hävda min rätt gentemot mitt ex då det gälller underhåll av våra barn.
Söker därför en bra jurist i Stockholmsområdet.
Har ni någon att rekonmendera?
Kontakta Jérémie Johansson på juristjouren. Han är suverän. Han har också en kollega som heter Jan (minns inte efternamn) men som också är riktigt vass.
Tack, vet du ungefärlig kostnad?
Jag gick igenom en svår o långdragen vårdnadstvist och jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Michael Fischbein -Juristhuset. Underbar advokat som jag kände mig trygg med!
Hej!
Jeremie Johansson har startat egen juristbyrå.
Han var säkert rätt bra när han jobbade åt Stance juristbyrå som driver juristjouren.
Jag hade honom som ombud när pappan stämde mig för andra gången, då hittade jag Jeremie via juristjouren.
Han dög eftersom mitt mål inte var att vinna utan att mest förhala då pappan stämde mig om vår då 16 åring som idag är 18 år.
Så när den yngsta tjatade sedan hen var 14 år om att hen inte vill att pappan som misshandlar hen ska få vara vårdnadshavare så väntade jag tills hen fyllt 16 år.
Då upptäckte jag att Jeremie hade startat eget.
Men historien slutar INTE bra!
Jeremie missförstod saker jag skrev.
Jeremie betedde sig som om det är helt okej att köra över en 16 årings vilja - inte okej för mig som är en erfaren pedagog och som sammanlagt jobbat med barn mellan 1-15 år i över 30 år.
Jeremie blev sur när jag sa ifrån.
En annan sak jag reagerade på - som familjerättsjurist tar Jeremie ca 1100 kr mer i timmen än andra konkurrenter som är ibland bättre än hur jag upplevde honom.
Enligt avtalat med domstol brukar arvodet ligga på runt 2000 kr/h, men Jeremie har alltså lagt sig ÖVER det med ca 1 100 kr/h plus en startavgift på ca 2500 kr.
Ovanpå det tar han betalt PER MÅNAD, inte som hans konkurrenter som tar betalat för HELA kalaset vilket gör att man förlorar på att anlita Jeremie som ombud eftersom hemförsäkringen drar av på procent - ju mindre summa, ju större summa som du själv måste stå och betala för.
Så mitt tips:
Anlita inte Jeremie Johansson nu när han startat eget - det kommer att bli ännu dyrare för dig än om du vänder dig till en av hans konkurrenter.
Plus att jag inte är särskilt imponerad av hans stämningsansökningar där han fabriserar saker om dig som klient.
Där han försöker köra över en 16 åring och behandla hen som om den vore 10 år.
Så bor du som jag, i en kommun där socialtjänsten INTE fungerar, välj INTE Jeremie - han förstår inte att man kan ha olika åsikter om olika kommuners socialtjänster.
(Jag bor i Strängnäs kommun och där anser socialtjänsten och familjerätten att ALLA PAPPOR som misshandlar både barn och kvinnor att dessa är "en bra" pappa så därför rekommenderar socialtjänsten ALLA MÄN som misshandlar både kvinnor och barn att stämma mamman i domstol för att de inte kan komma överens med barnens mamma....kan ju säga att mina fd lärarkollegor ända uppe i Dalarna står och ruskar på huvudet och undrar vad sjutton socialtjänsten i Strängnäs sysslar med, så jag har negativa erfarenheter av socialtjänsten i Strängnäs BÅDE som utsatt kvinna OCH som erfaren pedagog, kan passa på att berätta att när jag jobbade som lärare i Strängnäs tvingades jag "leka soc tant" för att utsatta barn skulle få rätt hjälp och jag blev varnad av andra kollegor att anmälningar till socialtjänsten i Strängnäs snarare ledde till ingenting eller till att barnet fick det ännu värre - för i Strängnäs där sänder socialtjänsten utsatta barn rakt i händerna på sina pappor som misshandlar dem men om en mamma gör samma sak så omhändertar socialtjänsten barnet - så oavsett så slutar det med att barnet inte får träffa den sunda föräldern - säger kanske rätt mycket om hur sjuka människor det jobbar på socialtjänsten i Strängnäs...men jag kan tillägga att jag stött på bättre socialtjänster än den i Strängnäs kommun.)
Det verkar vara inne att hitta trådar från 2009.