Jag har två söner med ADHD, vilken ena tar Strattera..just för att den håller i sig, och han slipper bli stimmig på kvällen. Tar en liten dos Concerta på dagen för att fixa skolan, Han har faktiskt haft en del aggressivitet i sig som jag inte känt igen..dock har den lagt sig..men vi fick ingen info om dess biverkningar. Skall ta upp det med sköterskan på BUP, Men jag kan säga att utan medicinen hade han varit ännu mer illa däran. Har testat många olika varianter och att "fylla på" på em är en variant. Att din son tar en viss dos på morgonen och sedan en mindre på em för att lugnet skall bestå.. Min yngsta har Ritalin, men i och med att han växt och mognat har vi sänkt dosen.. det är ett ständigt pusslande och ångest över detta. Äldsta sa häromdagen att han känner sig som en idiot som måste ta medicinen, men jag VET att utan concerta på morgonen kan han inte koncentrera sig i skolan. Börjat Gymnasiet och vill att han skall lyckas, usch en balansgång är det!! Jag hoppas verkligen att din son mår bättre...och att han får samtala med tex skolkurator som mina. Det är bra för dem, slippa berätta allt för mamma och pappa ibland. Försök med mkt varm mat också, det är något som lugnar deras kropp..min äldsta hatar kall mat så han känner nog av det
Många varma hälsningar från mig..