• kutterduvan

sex?

Hej!

Jag har äntligen plussat på vårt 3:e IVF och borde nu då vara i vecka 4+4. Hur har ni andra IVF.are gjort gällande sex efter ett plus? Vi har inte vågat ha sex än, man blir väldigt försiktig när man väntat så länge på det där plusset. Är det någon som känner till rekommendationer för detta?

• Svar på tråden sex?
  • annika11

plussade för två veckor sedan efter 4e ivfet har inte hört att det ska vara några restriktioner. vi har sexat på några gånger och det har gått bra, men jag är rädd att något ska hända.
    gör det som känns bäst ring din klinik om du är orolig.
    grattis till plusset.

• kutterduvan

Grattis till ert plus också o tack för svaret! Vi har bestämt att vi försöker hålla oss tills vi har varit på VUL i vecka 7, men vi får se om vi lyckas hålla oss... ;)

• Lilleskutt2

Jag plussade den 2/11 och kommer att vänta till vulet med den aktiviteten. Men man kan ju faktiskt mysa på annat sätt till dess. Jag kommer även att ta det lugnt gällande alla träning fram tills dess, endast promenader och så.

• Höst flickan

Sex?..vad är det...är i vecka 10 o vågar inte ha sex...men men...jag kommer nog över det snart hoppas jag......*suck*

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • kutterduvan

Vi vågade i helgen, kunde inte hålla oss... ;) Kände mig orolig efteråt, men hittills verkar allt som vanligt.

Svar på tråden sex?