• AnetteGunnarsson

Runt om Göteborg, hemma med fler barn?Eller sin 2.5-3åring.

Tjena!

Verkar inte som det är så vanligt runt om Göteborg att man är hemma med sina barn efter 1,5 år? Vi bor i Kållered.

Jag är hemma med stora tjejen som är 2,5 år och lillkillen som är 1 år och 3 månader.

Finns det fler runt om Göteborg.?? Skulle vara kul och träffas för att leka! :) Tänker i första hand på stora tjejen..

• Svar på tråden Runt om Göteborg, hemma med fler barn?Eller sin 2.5-3åring.
  • livetlilla

Hej!
    Är hemma med två barn - en son som blir 2 i december och en dotter som snart är fyra veckor gammal. Bor i Guldheden. Vi gillar att leka ute och gå på museum och hitta på grejer (har dock varit väldigt lugnt ett tag nu sedan dottern kom till världen, vi är dessutom föräldralediga båda två ett par veckor till, men i vanliga fall så:)), alltid trevligt med sällskap

• AnetteGunnarsson

Hej!
    va roligt att du skrev!
    Roligt o höra att storkillen på 2 år också är hemma mer er!
    Mysigt med en bebis =)

vad gör ni annars om dagarna..? känner du fler som är hemma med barn runt 2 eller över? går du på öppna förskolan ?

:)

livetlilla skrev 2009-11-02 14:43:31 följande:
    Hej!Är hemma med två barn - en son som blir 2 i december och en dotter som snart är fyra veckor gammal. Bor i Guldheden. Vi gillar att leka ute och gå på museum och hitta på grejer (har dock varit väldigt lugnt ett tag nu sedan dottern kom till världen, vi är dessutom föräldralediga båda två ett par veckor till, men i vanliga fall så:)), alltid trevligt med sällskap
  • livetlilla

nja, känner ingen som har 2-åring eller runt 2 hemma påheltid, men ett par som jobbar dag/kväll/helg eller pluggar, så dem har vi kunnat träffa lite.i övrigt har det mest varit yngre ´barn när man träffat andra..
    gått lite på öfsk,tänkte ge det ett nytt försök efter jul(ingenidé nu).

Vad gör ni på dagarna? Hur länge har du tänkt vara hemma med barnen?

(ammar samtidigt som jag skriver,därför det ser slarvigt ut...)

• AnetteGunnarsson

hehe okej.

nu har vi precis ätit lunch och barnen busar med en snurrstol och skrattar och stojjar=), innan det var vi på öppna förskolan :)

Får se hur länge det blir att jag är hemma med barnen, till sommaren blir det iaf sedan får jag se..
    jag känner några här som är hemma heltid med 3 åring och 2 åring och deras syskon..
    vi är på öppna förskolan de 3 dagarna de har öppet här i veckan,
    leker på lekplatser, leker på ikea där det oftast är andra barn också =)
    promenerar.. målar busar sjunger dansar..:) träffar andra ..
    lite olika :)

hur länge har du tänkt att barnen skall vara hemma ?

nu skall vi ut, och lillkillen skall sova i vagnen :)

livetlilla skrev 2009-11-05 09:37:52 följande:
    nja, känner ingen som har 2-åring eller runt 2 hemma påheltid, men ett par som jobbar dag/kväll/helg eller pluggar, så dem har vi kunnat träffa lite.i övrigt har det mest varit yngre ´barn när man träffat andra..gått lite på öfsk,tänkte ge det ett nytt försök efter jul(ingenidé nu).Vad gör ni på dagarna? Hur länge har du tänkt vara hemma med barnen?(ammar samtidigt som jag skriver,därför det ser slarvigt ut...)
  • Flickan och kråkan

Hej! Får man titta in?

Jag är hemma med två pojkar. Den äldsta blir 2 år i slutet av december och lillebror har nyss fyllt 6 månader. Vi brukar vara ute mycket, men nu börjar det bli trist väder.....och allt färre andra barn ute

Vi bor i Mölndal

• AnetteGunnarsson

Hej, klart du får ju! :)

va roligt, vi bor i Kållered.
    Brukar ni gå på öppna förskolan där i mölndal något? känner du fler som är hemma med barn kring 2 år o uppåt?

Hur länge är det tänkt att barnen skall vara hemma?

Flickan och kråkan skrev 2009-11-05 11:35:58 följande:
    Hej! Får man titta in? Jag är hemma med två pojkar. Den äldsta blir 2 år i slutet av december och lillebror har nyss fyllt 6 månader. Vi brukar vara ute mycket, men nu börjar det bli trist väder.....och allt färre andra barn ute Vi bor i Mölndal
  • Flickan och kråkan
    AnetteGunnarsson skrev 2009-11-05 14:13:19 följande:
    Hej, klart du får ju! :) va roligt, vi bor i Kållered. Brukar ni gå på öppna förskolan där i mölndal något? känner du fler som är hemma med barn kring 2 år o uppåt? Hur länge är det tänkt att barnen skall vara hemma?
    Det har varit dåligt med ÖF sedan lillebror föddes. I början var det ju vår och sommar och mycket barn ute på lekplatserna så kände inget behov av det för storebror. Nu nojar jag lite över influensan....båda känns små....trånga luftvägar etc.

Många av dem vi umgåtts med har skolat in sona barn den här hösten tyvärr. Däremot brukar vi lite då och då träffa andra föräldrar som har sitt äldsta barn på förskola men kortare tid eftersom de också har småsyskon. Vi har umgåtts en hel del med en mamma som haft båda sina pojkar hemma - en 2½-åring och en 4½-åring....de fick inte dagisplats när de flyttade hit....men har fått det nu. Nu för tiden är det mest jag och en graid mamma med en 17-månaders flicka som trotsar vädret på "vår" lekplats. Hon ska ha båda hemma också.....syskonet kommer i februari.

Lite småglest måste jag säga. Har inte ansträngt mig så mycket, gick så lätt under sommaren då de flesta var hemma ändå.

Vi har tagit saker lite som de kommer. Vi var väl inte helt förberedda på att lillebror skulle komma så tätt . Tanken är väl kanske att skola in båda tillsammans efter nästa jul.....då kommer storebror att vara 3 år och lillebror 21 månader.
  • livetlilla
    AnetteGunnarsson skrev 2009-11-05 11:30:48 följande:
    hehe okej.nu har vi precis ätit lunch och barnen busar med en snurrstol och skrattar och stojjar=), innan det var vi på öppna förskolan :)Får se hur länge det blir att jag är hemma med barnen, till sommaren blir det iaf sedan får jag se..jag känner några här som är hemma heltid med 3 åring och 2 åring och deras syskon.. vi är på öppna förskolan de 3 dagarna de har öppet här i veckan,leker på lekplatser, leker på ikea där det oftast är andra barn också =)promenerar.. målar busar sjunger dansar..:) träffar andra ..lite olika :)hur länge har du tänkt att barnen skall vara hemma ?nu skall vi ut, och lillkillen skall sova i vagnen :)livetlilla skrev 2009-11-05 09:37:52 följande:
    Vart går nipå öfsk?är det bra? Här finns en kommunal ca 30 min promenad bort och dit bör man helst gå minst 20min innan de öppnar för att vara säker på att få plats...lite synd..men den är bra:)
    jag ska vara hemma till slutet av augusti nästa år.
    Flickan och kråkan skrev 2009-11-05 11:35:58 följande:
    Hej! Får man titta in? Jag är hemma med två pojkar. Den äldsta blir 2 år i slutet av december och lillebror har nyss fyllt 6 månader. Vi brukar vara ute mycket, men nu börjar det bli trist väder.....och allt färre andra barn ute Vi bor i Mölndal
    Hej!
    Våra äldsta är nästan precis lika gamla då ju:)
    Visst är det så att vädret börjar bli trist nu,men det är ändå skönt att vara ute en stund varje dag. Dock brukar det vara rätt tomt här ute på dagarna också..de jämnåriga (alla över året nästan) går på förskola på dagarna.
    Vart i mölndal bor ni?
  • livetlilla
    Flickan och kråkan skrev 2009-11-08 18:56:56 följande:
    Åby, fast åt centrumhållet så att säga.
    Ok. Har själv bott i mölndal de första 20 åren av mitt liv, bla i centrum på åbysidan:)
  • livetlilla

Absolut
    Ska på efterkontroll på måndag och hoppas då på att få veta att jag är helt återställd och kan börja lyfta som vanligt och så igen (snittades så jag måste fortfarande tänka på vad jag gör), förväntar mig att allt ska vara bra men vet ju inte helt säkert...
    Men kanske i slutet av nästa vecka?

Har du/ni några bra lekplatser i tanken? Kommer spontant bara på plikta och näckrosdammen...

• AnetteGunnarsson

Näckrosdammen? Vart är den? Gärna om ni vet någon i Mölndals kommun någonstans..? :)
    Slutet på nästa vecka låter bra för oss! :)

livetlilla skrev 2009-11-11 17:09:56 följande:
    Absolut Ska på efterkontroll på måndag och hoppas då på att få veta att jag är helt återställd och kan börja lyfta som vanligt och så igen (snittades så jag måste fortfarande tänka på vad jag gör), förväntar mig att allt ska vara bra men vet ju inte helt säkert...Men kanske i slutet av nästa vecka?Har du/ni några bra lekplatser i tanken? Kommer spontant bara på plikta och näckrosdammen...
  • livetlilla
    AnetteGunnarsson skrev 2009-11-11 19:46:47 följande:
    Näckrosdammen? Vart är den? Gärna om ni vet någon i Mölndals kommun någonstans..? :)Slutet på nästa vecka låter bra för oss! :)
    Har ju aldrig bott i mölndal med barn så jag har inte så bra koll;) Näckrosdammen är i gbg - bakom poseidon/avenyn.
    Hur ser det ut i åby då?finns det inte ganska fina innegårdar där i lägenhetsområdena? Dit har vi lätt för att ta oss..
Svar på tråden Runt om Göteborg, hemma med fler barn?Eller sin 2.5-3åring.