AnetteGunnarsson skrev 2009-11-05 14:13:19 följande:
Hej, klart du får ju! :) va roligt, vi bor i Kållered. Brukar ni gå på öppna förskolan där i mölndal något? känner du fler som är hemma med barn kring 2 år o uppåt? Hur länge är det tänkt att barnen skall vara hemma?
Det har varit dåligt med ÖF sedan lillebror föddes. I början var det ju vår och sommar och mycket barn ute på lekplatserna så kände inget behov av det för storebror. Nu nojar jag lite över influensan....båda känns små....trånga luftvägar etc.
Många av dem vi umgåtts med har skolat in sona barn den här hösten tyvärr. Däremot brukar vi lite då och då träffa andra föräldrar som har sitt äldsta barn på förskola men kortare tid eftersom de också har småsyskon. Vi har umgåtts en hel del med en mamma som haft båda sina pojkar hemma - en 2½-åring och en 4½-åring....de fick inte dagisplats när de flyttade hit....men har fått det nu. Nu för tiden är det mest jag och en graid mamma med en 17-månaders flicka som trotsar vädret på "vår" lekplats. Hon ska ha båda hemma också.....syskonet kommer i februari.
Lite småglest måste jag säga. Har inte ansträngt mig så mycket, gick så lätt under sommaren då de flesta var hemma ändå.
Vi har tagit saker lite som de kommer. Vi var väl inte helt förberedda på att lillebror skulle komma så tätt

. Tanken är väl kanske att skola in båda tillsammans efter nästa jul.....då kommer storebror att vara 3 år och lillebror 21 månader.