• Funderaren

Funderingar kring att bli donator. Snälla dela med er av era tankar

Börjar med att skriva att jag har själv två barn via IVF/ICSI, tyvärr är jag dock skild från pappan.

Har funderar väldigt mycket på att bli äggdonator (våran ivf var pga manlig faktor) Skulle vara så kul att kunna hjälpa något annat par att få barn och behandlingen vet jag ju hur den fungerar =)
    Men jag är så rädd att jag ska bli och tänka annorlunda när det kommer till kritan. Som jag känner just nu så känner jag inte att jag ger bort "mitt" barn eller att jag kommer tycka att det är jobbigt ifall detta barn söker upp mig när den blir 18. Kommer inte heller då känna att det är "mitt" barn liksom. Men samtidigt så vet jag inte om jag känner likadant när det blir på riktigt =/ Hur vanligt tror ni att det är att man ångrar sig?
    Jag vill ju jättegärna ha fler barn men just nu så har jag ju ingen att skaffa dem med så då borde jag väl kunna göra det här emellan? Vet ju att de vill att man ska ha barn helst innan man donerar, men är det samma även om man har barn och vill ha fler tro?

Ja jag vet inte, har gått och funderat på det här jättemycket det sista halvåret och känner ju verkligen att jag vill. Samtidigt som jag blir orolig att jag ska ångra mig även om det egentligen inte känns som att jag kommer göra det..

• Svar på tråden Funderingar kring att bli donator. Snälla dela med er av era tankar
  • Funderaren

Nu har jag fått svar på mitt mail och de ska höra av sig under veckan =)

• Jelina068
    Funderaren skrev 2009-11-04 09:36:14 följande:
    Jelina: Va kul att du har donerat =) Trodde inte att de ville att man skulle donera mellan sina egna försök. MEn det är ju jättebra, då spelar det ju ingen roll att jag gärna vill ha fler barn sen, då kan jag ju donera i alla fall.Har du ringt och kollat om det blev ett barn för det andra paret. De meddelar ju inte om man inte frågar om det. Ring och kolla =)Sudstitutet: Möter lite sånna reaktioner här också. Min storasyster tycker det är helt galet att jag vill donera och blir lite arg över att hon ska ha "mosterbarn" springandes runt i sverige som hon inte vet om. Hon är en person som inte kommer kunna donera kan man väl snabbt konstatera =)Har inte pratat mer om min ev donation med henne. Vill inte riktigt höra sånt känner jag =/Max 6 barn får man ha gett upphov till och åldern som man får donera är väl mellan 25 - 35 nånstans. Tror det var det här i Örebro i alla fall.
    Jag har mailat dom igen, gjorde det efter jag skrev i din tråd. Har dock inte fått svar än, mailade i våras till speciell person som inte svarade, kanske hon inte finns kvar den här gången mailade jag själv till donationsmailen. Få se om jag får nåt svar.
  • Funderaren

Meddela gärna här om du får svar. Skulle vara kul och höra om det blev något barn =)

• Jelina068

Fick svar i torsdags, fick ringa upp och fråga så dom var säkra på att det verkligen var jag som undrade.
    Nej tyvärr så blev det inget barn. Fy vad tråkigt, men sköterskan sa att Paren har iallafall fått en chans tack vare mig och det har hon ju rätt i. Men när man donerar så vill man ju gärna att paren/paret ska lyckas.

Funderaren, vet du än hur du ska göra?

• Vitros

Jelina068: nej men så trist :(

Hoppas du donerar igen i alla fall, de paren kan ju ha mer tur!

• Funderaren

Jelina: Nej va synd Förstår att du tycker det är tråkigt. Även om du ju gav d paren en chans så vill man ju som sagt att det ska bli bebisar av det. Hoppas ändå att du kanske donerar igen?

Själv så ska jag absolut donera har jag kommit fram till. Väntar på samtal från ferten. Första gången hon ringde kunde inte jag prata, andra gången ringde hon för fråga om hon kan ringa nsta vecka istället Så nångång till veckan nu så ringer hon. Känns jättekul och spännande

• Jelina068
    Vad roligt funderaren.{#lang_emotions_laughing} Hoppas det blir många fina ägg så 2 par får chansen.

Jag tror jag kommer donera igen, men frågan är om vi ska försöka själva en gång till först eller inte. Det är så mycket omkring oss just nu så vi hinner inte med att prata ordentligt här hemma. Gubben somnar varje kväll antingen när han somnar barna eller framför tv´n. På dagtid är det nästintill omöjligt att sitta i lugn och ro och prata om vad vi ska göra.
  • Funderaren

Jelina: Ja det kan ju vara bra och komma fram till hur man själv vill göra med barn först.. Ni får skicka iväg barnen en helg och bara ha vuxentid. Dels så kan det vara väldigt skönt att bara vara ni lite =) sen så kanske det går att komma fram till lite hur ni vill göra då.
    Lycka till

• Jelina068

Tack.

Lycka till med doneringen. Håll oss/mig uppdaterad Ska fixa så du kan komma in på min sida

• Funderaren

Ja det ska jag absolut göra. Gärna du med mig också, om ni kommer fram till fler barn eller hur ni väljer att göra

• Jelina068

ja det ska jag göra - MEN ibland är jag lite glömsk, har blivit det sen barna kom tror jag.

Svar på tråden Funderingar kring att bli donator. Snälla dela med er av era tankar