• Snosen

Söker tips på insomningsmusk

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på någon bra CD med musik som man kan ha till nattningen, till vår 1½-åring.
    Antingen nån vaggvisemusik eller kanske helt enkelt nån rofylld avslappningsmusik? Vad använder ni?

Jag tycker att det är så svårt att hitta något bra!

• Svar på tråden Söker tips på insomningsmusk
  • Småtokig

Vi har  en skiva som vi "fått" via Libero klubben. Är 10 låtar som är utan text.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • nindan90

Jag har kört Enyas skiva "The memories of trees" (tror jag att den heter) för mina barn. Hon har härligt avslappnadne musik tycker jag.

Min syster somnade alltid till musik av Kitaro, ett exempel på hans musik;

• SkönaGG

Jag spelar Bamses nattvisor för mina tjejer (04, 06, 07) som sover i samma rum och dom somnar alla tre innan den är slut.

• HasseH

Den här har vi:
    www.naxosdirect.se/3CD-BOX-Stor-musik-f%C3%B6r-sm%C3%A5-%C3%B6ron/title/8503156-58/

3 skivor varav den ena har lugn fin klassisk musik. Här hemma kallas den "vila-skivan" och barnen somnar varje kväll till den.
    Vi hade också Libero-skivan förut, den var väldigt omtyckt den också.

• maadicken
    Disco skrev 2009-11-10 23:39:41 följande:
    Carolas "Sov på min arm".
    den har min son lyssnat på sen innan han var född. när han var bebis lite då och då, senaste 2 åren varje kväll. glömmer jag att sätta på den kommer han och säger till

underbar skiva även om jag i vissa låtar inte riktigt gillar texterna, men dom kan jag ju bortse ifrån.
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Söker tips på insomningsmusk