Ny på familjeliv, behöver råd!
Hej allihopa. Jag hoppas att någon orkar läsa vad jag ska skriva och kanske kan ge mig något råd på vad jag ska göra.
Jag är bonusmamma till min sambos flicka som är 5 år (jag kallar henne M). Jag träffade hennes pappa när hon var bara ett så jag har funnits i hennes liv nästan hela tiden. Hennes biologiska mamma är som många andra har beskrivit det här, ingen dålig mamma på något vis, men väldigt jobbig och påfrestande då hon konstant lägger sig i hur min sambo och jag uppfostrar min styvdotter. Hon litar inte alls på att min sambo klarar av det utan måste hela tiden säga till hur han ska göra saker och ting. Hon får även för sig ibland att hon är barnpsykolog och säger att M mår dåligt av att flytta fram och tillbaka mellan hemmen och har därför kontaktat en advokat för att få ensam vårdnad. Det gick inte så bra för henne då hon inte hade något att gå på.
M bor hos oss varannan vecka och varannan vecka hos sin biomamma och vad vi ser varannan vecka när hon är hos oss är en frisk och jätteglad 5 åring.
Men.... nu var det så att jag och min sambo hade en diskussion senast som M var hos oss och hon såg hur vi bråkade (inte bra alls, oansvarigt av oss) och har förmodligen berättat för sin biomamma för igår fick min sambo ett brev från socialen. Där står att M's mamma är orolig för hur M har det när hon vistas hos sin pappa. Som sagt, min styvdotter har det jätte bra hos oss, det är jag säker på, men detta är andra gången som hon ser oss bråka och jag sitter nu med fruktansvärt dåligt samvete över att ha låtit henne uppleva det och en rädsla för vad som ska hända härnäst med socialen.
Vad tror ni? Alla människor bråkar ju då och då.... är jag knäpp som tycker att M's mamma överreagerar när hon kontaktar socialen för detta?
Hon har även tidigare hittat på saker som att vi inte borstar tänderna på M o.s.v, vilket är total lögn. Vi tar jätte bra hand om henne, det är jag säker på, och ger henne jätte mycket kärlek, men pga sitt beteende så får M's biomamma mig att må dåligt och känna mig osäker hela tiden, och som en press på att det måste vara fest och skoj varje dag som M är hos oss för att det inte ska bli några problem.
Phuuu....