• Anonym (vännen)

Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!

Ojoj vilken sits.. Jag och min bästa vän sen 2 år tillbaka har med tiden blivit mer och mer attraherade av varandra. Jag har varit öppet bisexuell i ca 1 år och min man har haft stora problem med detta.. Han tycker att det är jobbigt, vet inte vart han har mig (vi har varit tillsammans i 11 år) Jag har varit helt öppen och berättat att jag är mycket intresserad av att vara nära en annan tjej sexuellt, men han är rädd att jag ska gilla det mer och lämna honom. Jag förstår hans oro.

Därför har jag lovat att vara honom trogen, försöka hålla mina känslor i schack och komma över det.. Vårt förhållande var i kaos för ett halvår sen och vi gick till en familjeterapeut. Nu har vi kommit över det svåra och har det toppen igen. Han är världens bästa! Förutom att han är rätt torr när det kommer till sex.. tråkig och trångsynt. Allt ska va som det alltid varit.

Vi har det jätte bra nu pga vi inte pratar om min bisexualitet. Han vill inte ta upp ämnet och jag håller på att spricka! Ska vi bli gamla tillsammans och jag får ALDRIG prova att ha sex med en annan kvinna? Det fixar jag inte, tyvärr :( Så nu när jag har tillfälle känner jag att jag måste ta det -för att RÄDDA vårt förhållande. Förstår ni? Jag kommer inte palla vårt förhållande om jag ska gå och fantisera mig tokig på andra underbara kvinnor.. det är det mesta som tar plats i mitt huvud sen 1-2 år sen. Har vetat om min läggning sen jag var 14, är nu 28 och man blir ju inte direkt yngre och mer attraktiv med tiden..

Jag och min bästa vän åker snart på en liten resa och har pratat om sex.. Jag tror vi båda vet vad som kommer att hända.. Men jag gruvar mig ju över skuldkänslor! Om det händer kommer jag att berätta det så småningom, när det gått ett tag. Jag vet att han inte kommer lämna mig med det blir en svår prövning för vårt förhållande + vänskapen med min vän! (som är lite små-förälskad i mig) och min man är även vän med henne och hennes man...

Livet är inte lätt.. svåra beslut att ta...

• Svar på tråden Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!
  • Anonym (S)

Hoppas det går bra för er och att det inte blir allt för stora problem efteråt. Du verkar säker på din sak att det är värt det hela så jag hoppas du får en skön stund! Förstår att du inte kan gå genom livet utan att ens ha provat att ha sex med en kvinna så ha det så skönt!
    När är det ni ska åka iväg?

• Anonym (Nyfiken)

Hur gick det på er resa? =)

• Anonym (vännen)

tack alla underbara stöttare :) Vi har varit på resan, bodde hos hennes syrra och hade ett helt rum för oss själva. Drack vin på kvällen och låg och pratade sen. Jag var sååå sugen på henne men det var faktiskt hon som bromsade denna ggn. Hon tänkte på konsekvenserna mer än vad jag gjorde och är jätte rädd att det ska bli problem med min man och deras vänskap emellan sen. För hon vet att jag inte kan undanhålla en ev otrohet för honom, förr eller senare skulle vi få tackla problemet...

Så det blev inget sex...

• Anonym (XYZ)

Vilken förståndig kompis du har.

• Anonym (S)

Hur känns det då? Känns det som det var det bästa?

• Anonym (vännen)

Ja visst är hon förståndig =D betydligt mer konsekvent är mig...

Jag frågade henne dagen efter på skojj om hon ångrade sig.. Jo lite, sen sa hon det i helgen också att "fan också jag tror jag ångrar mig". Men det känns bra. Hade förberett mig på hemkomsten men det var riktigt skönt att kunna komma hem och möta min lite oroliga mans blickar med ett ärligt" jag har skött mig, du kan va helt lugn"!

Nu har jag kommit på en mkt bättre strategi... Min man oroade sig lite för att det skulle hända nåt mellan mig och min kompis under resan (han har ju kännt vibbarna), så jag gissar att han har vant sig lite vid tanken på det. Nu känner han sig mer trygg med mig eftersom det INTE hände nåt. Så nu skulle jag kunna prata med honom lite mer om detta (hade absolut inte gått INNAN resan), förklara hur jag känner och varför detta är så viktigt för mig. Alt att jag skriver ner det så jag får allt sagt. Det känns betydligt bättre, att mer ärligt alternativ. För jag vill ju så gärna att vi ska vara 100% ärliga med varandra och kunna prata om allt!

Frågan är bara hur och när jag ska ta upp det.. jag är ju lite rädd för reaktionen och skjuter gärna på det.. För länge sen när min bisexualitet inte kändes lika hotfullt mot honom fick jag godkännt att hångla med henne. Det sa han efter ett glas whiskey och på väldigt gott humör :) Fast då blev det inget pga jag och hon då inte stod där vi står idag.. Så jag vet att han inte kan va på dåligt humör när vi pratar, men jag tar inga löften på allvar om han är onykter så det får bli i nyktert tillstånd.

wish me luck...

• Asterix

Hade det varit samma sak ifall det hade varit han som hade behövt ha sex med någon annan "för att rädda förhållandet?" Eller är det bara den vanliga kvinnliga dubbelmoralen som gäller?

• Anonym (S)

Ok, lycka till och säg till hur det går då!
    Känns som ett bättre och ärligare alternativ i alla fall.

• Anonym (?)

Om man nu ska vara petig, kan man säga att det inte var du som skötte dig, utan din vän. Det var ju hon som stoppade händelsen. Du försökte vara otrogen, men det gick inte så bra, kan man säga.

Anonym (vännen) skrev 2009-11-17 17:56:15 följande:

Ja visst är hon förståndig =D betydligt mer konsekvent är mig...Jag frågade henne dagen efter på skojj om hon ångrade sig.. Jo lite, sen sa hon det i helgen också att "fan också jag tror jag ångrar mig". Men det känns bra. Hade förberett mig på hemkomsten men det var riktigt skönt att kunna komma hem och möta min lite oroliga mans blickar med ett ärligt" jag har skött mig, du kan va helt lugn"!Nu har jag kommit på en mkt bättre strategi... Min man oroade sig lite för att det skulle hända nåt mellan mig och min kompis under resan (han har ju kännt vibbarna), så jag gissar att han har vant sig lite vid tanken på det. Nu känner han sig mer trygg med mig eftersom det INTE hände nåt. Så nu skulle jag kunna prata med honom lite mer om detta (hade absolut inte gått INNAN resan), förklara hur jag känner och varför detta är så viktigt för mig. Alt att jag skriver ner det så jag får allt sagt. Det känns betydligt bättre, att mer ärligt alternativ. För jag vill ju så gärna att vi ska vara 100% ärliga med varandra och kunna prata om allt!Frågan är bara hur och när jag ska ta upp det.. jag är ju lite rädd för reaktionen och skjuter gärna på det.. För länge sen när min bisexualitet inte kändes lika hotfullt mot honom fick jag godkännt att hångla med henne. Det sa han efter ett glas whiskey och på väldigt gott humör :) Fast då blev det inget pga jag och hon då inte stod där vi står idag.. Så jag vet att han inte kan va på dåligt humör när vi pratar, men jag tar inga löften på allvar om han är onykter så det får bli i nyktert tillstånd.wish me luck...
  • Anonym (bii)

Anonym (vännen) skrev 2009-11-17 17:56:15 följande:

Ja visst är hon förståndig =D betydligt mer konsekvent är mig...Jag frågade henne dagen efter på skojj om hon ångrade sig.. Jo lite, sen sa hon det i helgen också att "fan också jag tror jag ångrar mig". Men det känns bra. Hade förberett mig på hemkomsten men det var riktigt skönt att kunna komma hem och möta min lite oroliga mans blickar med ett ärligt" jag har skött mig, du kan va helt lugn"!Nu har jag kommit på en mkt bättre strategi... Min man oroade sig lite för att det skulle hända nåt mellan mig och min kompis under resan (han har ju kännt vibbarna), så jag gissar att han har vant sig lite vid tanken på det. Nu känner han sig mer trygg med mig eftersom det INTE hände nåt. Så nu skulle jag kunna prata med honom lite mer om detta (hade absolut inte gått INNAN resan), förklara hur jag känner och varför detta är så viktigt för mig. Alt att jag skriver ner det så jag får allt sagt. Det känns betydligt bättre, att mer ärligt alternativ. För jag vill ju så gärna att vi ska vara 100% ärliga med varandra och kunna prata om allt!Frågan är bara hur och när jag ska ta upp det.. jag är ju lite rädd för reaktionen och skjuter gärna på det.. För länge sen när min bisexualitet inte kändes lika hotfullt mot honom fick jag godkännt att hångla med henne. Det sa han efter ett glas whiskey och på väldigt gott humör :) Fast då blev det inget pga jag och hon då inte stod där vi står idag.. Så jag vet att han inte kan va på dåligt humör när vi pratar, men jag tar inga löften på allvar om han är onykter så det får bli i nyktert tillstånd.wish me luck...
    Allt du skriver är som om jag skulle skrivit det själv - ja inte händelseförloppet då men dina känslor och tankar kring detta. Så oerhört skönt att det finns fler än jag som har det såhär!

Bra gjort att inte gå i svaromål på alla ignoranta inlägg från folk som inte förstår.

Fortsätt gärna berätta här hur det går, önskar så att jag får läsa att du lyckas nå fram till mannen och att ni hittar en lösning där ni båda mår bra.

Lycka till alltså!!
  • Anonym (Men...)

... om ni nu har sex... Måste han få veta om det då? Låt bli att säga nåt - det han inte vet om har han inte ont av...

• Anonym (Trekant?)

Du tror inte att det skulle kunna vara en lösning att föreslå för din man att ni har en trekant med en extra tjej?

Känner nog nästan ingen man som inte tänder på den idén?!
    Då skulle ni båda få ut något av det.

Bara en fundering iaf.

• 86maria

min man har gått med på en 3 kant för att jag ska få vara med en tjej!! tycker han är underbar, och han vet att jag älskar honom över allt på jorden.. sen har vi underbart sexliv, men det är svårt att få ut fantasierna ur huvudet om man inte gör något åt det =)

• Anonym (vännen)

#20 (bii) tack för ditt stöd, tror vi är väldigt många som går och tänker så här!

Jag ska fortsätta berätta hur det går för nu har vi faktiskt kommit fram till en lösning... Han föreslog igår att vi skulle ta en "brake" efter jul. Hans känslor för mig ligger på is och han vill testa att vara ifrån varann så vi förhoppningsvis börjar sakna varandra och komma tillbaka till där vi en gång varit. Under denna tid kan vi leva "singelliv" och göra det vi känner vi har ogjort. På lika villkor. En av oss flyttar till en lägenhet under obestämd framtid. Detta förslag hade jag i våras, men sen blev det inte aktuellt längre, men nu har han funderat ännu mer.

Det jobbiga är att lösa allt praktiskt och förklara för barnen. Men jag tror att det kan vara den bästa lösningen för oss. Har två kompispar som genomgått samma prövning och sen hittat tillbaka till varann. Det är ju det vi vill och jag hoppas innerligt att vi klarar av det utan svartsjuka osv.. Men nu har vi gått och trampat på samma ställe länge och detta verkar som en bra lösning. Ingen otrohet dessutom! Jag slipper gå och grubbla på HUR det ska vara att va nära en annan kvinna, OM jag verkligen skulle el är det bara fantasier. Då kan jag nöjd gå vidare med min man och satsa 100% på honom! Han är underbar.

Trekant som lösning? Jo det var min första idé till honom, men nej, som jag förklarat så är han rätt "gammaldags" när det kommer till sex och en trekant kommer inte på fråga. Inte med mig iaf. Han säger att han kan tänka sig det med 2 andra tjejer men det är nog för att "rädda" manligheten när han snackar med polarna... ;)

Så vi får se vad som händer nästa år... spännande samidigt som det känns ledsamt. Min vän blev glad och började redan planera in vinkvällar...

• Anonym (dyke)

Först så anser jag att otrohet ä otrohet, vilket kön man än är me.

Å som gamal otrohetare eller vad man ska säga

Så kan jag iaf säga att om man vill vara med någon annan så har man inte tillräckligt med känslor för den man är tillsammans med.
    Då är det bättre att göra slut och utforska världen.

När du är otrogen så sårar man den man är tillsammans med och livet blir aldrig som förr för en själv.
    Man får dessutom oftast mersmak av de och har man gjort de en gång så är de så himla lätt att göra de igen och igen och igen.
    När man väl passerat gränsen så försvinner den.
    I slutändan är de inte värt de.

Kan säga att den dagen man träffar sitt livs kärlek, då försvinner allt sånt.

Alltså har du inte träffat ditt livskärlek, för då hade du inte tänkt på andra.

• Lajkie

Jag ser inte varför du skulle ha rätt till att ha sex med en annan bara för att du är bi? Otrohet är väl samma, spelar väl ingen kön det är....

• MikuAndSaraLi

Men alltså - bara för att man är bisexuell betyder inte det att man går runt och vill ha sex med alla tjejer och killar!
    Samma med homosexuella! Folk har såna fördomar - och det verkar din man (och faktiskt du själv också) ha!

Svar på tråden Shit jag kommer snart ha sex med min bästa vän!