• Ella1979

Pco, nu blir det inseminering, Någon mer där ute?? Erfarenhet av det??

NU KÖR VI!!
    Vi har precis börjat vår utredning, och nu har vi kommit fram till att vi ska inseminera..

Vi ska lämna spermie prov den 24/11, och sen vänta in mensen och då ska jag börja äta pergotime..

Någon som också är på gång där ute som vill bubbla lite..
    eller sitter du med egna erfarenheter, Hur lång tid tog det för dig?? Hur mådde du efter semineringen, fick du sjukskriva dig?? Likaså med pergo, hur mådde du av dem??

Kram Ella i Jönköping.

• Svar på tråden Pco, nu blir det inseminering, Någon mer där ute?? Erfarenhet av det??
  • Therese 84

Hej Ella,

Jag har också PCO och har insiminerat för andra gången. Det är 1 vecka sen nu...väntar spännt på att få testa!
    Jag har testat pergo tidigare och fått ÄL av den men inte blivit gravid. Denna gång så har jag tagit sprutor, Gonal-F, och har varit på regelbundna kontroller för att se att en äggblåsa växer som den ska.
    Själva inseminationen tar inte lång tid. Jag kände inte så mycket av själva slangen som dom för upp och insiminerar spermierna med, kände mer obehag av den "stål-ställning" som dom använder för att "bända" upp underlivet med (ursäkta språket :))
    Men i det stora hela så är det ingen fara, går som sagt väldigt snabbt.
    Jag har varit ledig hela den dagen då vi gjort inseminationen, dels så har vi ca 9 mil till sjukhuset och sen så känner jag att jag bara vill ta de lugnt på eftermiddagen sen.
    Men det räcker med 1 dag, har iaf gjort för mig.

Det blev långt detta inlägg, men jag hoppas att du fått lite svar iaf!

Hur länge har ni försökt??
    Skönt att ni får hjälp nu!

Kram

• Ella1979

Hej:)

Tack så jätte mycket för infon:) Vi har för sökt i ca 1.5.

Vi hade hoppats på att jag hade kunnat börja äta pergo som nu i nov, och gjort en insem då..
    Men nej, då ville inte min mens komma..så nu kom den förra veckan (63dagar, vad trött man blir), och då krockar det med julen:/.. Så nu blir det att vi får vänta till jan. Ja ja, man får vell vara gla att man är igång iaf:) Så får vi köra lite "manuellt" över julen ist, utan pergo givetvis:)

Hur gick det för dig nu, har ni fått något svar???

Kram

Svar på tråden Pco, nu blir det inseminering, Någon mer där ute?? Erfarenhet av det??