Svårstimulerad - någon som hört talas om Arginin + DHEA? Del 5
Vad tyst det har blivit i den här tråden...
Majbjörn - Det gick inget vidare med vårt FET, testade tyvärr minus och fick mens lagom till jul. Höll mig helt borta från FL och försökte att tänka på detta så lite som möjligt under ledigheten, kände mig rätt under isen faktiskt.
Nu har vi ett nytt FET på gång, planerat till imorgon, om den klarar sig vill säga. Sen har jag tagit om en del prover som gjordes vid utredningen eftersom den nu ligger ett par år tillbaka i tiden för att se vad vi har för förutsättningar för eventuella vidare försök. Dessa var i alla fall bra så något som är positivt i alla fall, man kanske kan fortsätta hoppas på ett mirakel...
Hur går det med ert schema? Det låter onekligen romantiskt... Jag ska nog också börja knapra lite barnalbyl, kan väl inte skada i alla fall.
Hej cantika! Ja, det är väldigt tyst här.
Usch vilken tråkig "julklapp" ni fick.... Hoppas att ni hämtat er lite efter förlusten nu trots allt och att det går bättre i morgon. Vad är det för prover du fått ta om?
Själv var jag (och gubben) på avslutningsmöte på Huddinge förra måndagen och vi lyckades då "tigga till oss" ett AMH-test (har ej fått svar än) + att jag ska få göra äggledarspolning. Jag har velat göra spolningen ända sedan start, men har fått höra att det inte spelar nån roll om man har passage i äggledarna när man gör ivf så jag har fått nobben. Ända tills nu. Känns jätteskönt att vi äntligen ska få veta om det överhuvudtaget är nån vits att tempa och köpa äl-tester och försöka pricka in rätt dag osv. Och även att få en liten hint om hur man ligger till med äggreserven. Bra avslut hos landstinget.
Knaprar vidare med barnalbylen tills vidare, och så koncentrerar vi oss på att byta bostad under tiden. Vi har bestämt oss att inte göra några försök förrän vi flyttat. Det känns ganska skönt med lite paus men att ändå få lite uppkollat samtidigt. Man vill ju göra NÅNTING medan man väntar...
Håller tummarna hårt för dig imorron. Berätta gärna hur det gick. Kram
Majbjörn - Jag har tagit TSH och AMH. Den sistnämnda hade jag inte tagit alls sedan tidigare, det var FSH man mätte då, men tydligen ska detta vara en bättre indikator.
Vad skönt att ni fick ett bra avslut på Huddinge då! Det låter inte som att ni gjort någon utredning alls tidigare, eller? Jag gjorde äggledarspolning i samband med vår utredning för två år sedan men den visade ingenting. Inte heller har något av dom andra testerna avslöjat något så vi är oförklarligt barnlösa.
Vad spännande med att byta bostad! Är det större eller mindre, hus eller lägenhet ni letar efter? Tror det kan vara bra med en paus från detta ibland också, man behöver hämta nya krafter för att orka fortsätta.
Hur gör man med barnalbyl förresten, är det från ÄL fram till BIM som man äter dom? Är det en halv eller en fjärdedel som man behöver?
Lycka till med er utredning och bostadsletandet! Kram!
Cantika - det vanliga verkar vara att ta från ÄL till BIM.
Majbjörn - det är verkligen på tiden att ni får en riktig utredning! Jag vet inte om man ska vara tacksam för att de äntligen kollar äggledarna eller förbannad för att det inte har hänt tidigare. Kanske kan vara både och.
cantika - Hur gick det? Gjorde ni FET i fredags?
Nej vi fick visst nån slags "snabbutredning" som inte innefattade äggledarspolning. Jag har verkligen ångrat kliniken vi valde flera ggr om...
Ang bostadsbytet så är det så att vi bor i andrahand och har så gjort sen vi flyttade hem ifrån England -04. Jag har helt klart "stört" mig mer på vår boendesituation än vad gubben min gjort, men nu ska jag äntligen få igenom min vilja att få eget. Jag tror faktiskt att oron över boendet också kan påverka i det här.
Jag har försökt att dela albylen i tre delar denna gång, har tidigare testat med 1/2 per dag. Det har inte blivit så jämna bitar, men på ett ungefär 1/3 per dag tar jag. Jag vet inte om det är psykiskt, men jag tycker det känns skönt att testa lite nya grejer, som Larginin tex, så man vet att man gjort det. Om du fattar hur jag tänker...
Tack för dina lyckönskningar, jag önskar dig all lycka tillbaka.
feia - Jag har varit bitter kan jag lova... Men nu känner jag mig faktiskt enbart glad. Det känns skönt.
Det har hänt nåt konstigt här. Jag har legat sjuk hela veckan, förkyld och med feber. Skulle haft mens i torsdags, men den var sen. Jag tänkte att det kunde bero på att jag var sjuk + att jag verkligen vill ha mens så att jag kan ringa och få en tid för spolningen. I morse kände jag att jag tar ett gravtest, så kanske den startar nångång. Istället så visade testet "Gravid". Känner mig VÄLDIGT skeptiskt kan jag lova. Gubben min också. Vi ska åka och handla flera tester sen. Är nog i lite chock blandat med overklighetskänslor just nu. Jag skulle ju göra äggledarspolning!!!
Får se hur detta utvecklar sig, vågar inte tro nånting.
Förresten. Tråden dör i morgon va? Hur ska vi göra? Fortsätta eller ej?
Majbjörn: OJ!
Jag håller tummarna hårt, hårt!!! Åh, vad jag hoppas för er skull!!! ♥
men majbjörn!!! det är ju helt fantastiskt!!!! stort stort gratttis!!!
Majbjörn oj så fantastiskt
Grattis!!!
Majbjörn: Var det ditt romantiska schema som gjorde susen förresten????
Majbjörn: Som svar på din fråga tycker jag att vi ska fortsätta!!! Den som kan och förstår sig på detta med trådstartande kan göra en ny tråd.
Tack för gratulationer! Det känns så himla overkligt och osäkert än så länge. Fast samtidigt jättejättekul!
Missne - Jag har ingen aning vad som gjorde susen denna gång. Kanske schemat, kanske barnalbyl? Helt sjukt.....
Jag testar om jag kan fixa en ny tråd. Här är den! Hoppas jag gjort rätt.....
www.familjeliv.se/Forum-7-125/m50600538.html