NYA!! När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?
När tycker du det är lämpligt / ok att din dotter/döttrar har förhållande som innefattar sex?
När tycker du det är lämpligt / ok att din dotter/döttrar har förhållande som innefattar sex?
Jag tror inte att varken killar eller tjejer under 14 är redo för sex men jag tycker ändå inte att föräldrarna ska lägga sig i och försöka förhindra det ifall de ändå skulle vilja ha sex. Det går ändå inte att förhindra, prata istället med era barn och ge dem råd men förbjud inte. Ska tilläggas att jag själv är 16 år och inte har haft sex än men det är inte för att mina föräldrar försökt förhindra det utan för att jag helt enkelt inte haft chansen än.
den dagen mina döttrar känner sig redo att ha sex med sin flick eller pojkvän så tycker jag att de är ok. Huvudsaken är att dom själva vill/känner lust och är redo.
För mig är det jättekonstigt att föräldrar tycker det är ok att barnen har sex "när de är redo". För mig är det inte alls ok (även om jag inte kan förbjuda det, men jag kan fostra dom till att respektera sin kropp och själ) att barnen har sex vid 11-13 års ålder för att de är "redo"