Att lyckas med insemination
Hej!
Finns det någon som har lyckats med insemination? I så fall efter hur många försök?
Vi gjorde vår andra insemination förra veckan, men chansen är så liten att jag undrar om man kan lyckas egentligen med det.
Hej!
Finns det någon som har lyckats med insemination? I så fall efter hur många försök?
Vi gjorde vår andra insemination förra veckan, men chansen är så liten att jag undrar om man kan lyckas egentligen med det.
Gaytjej: Tack för ditt svar! Hoppas de är graviditets hormoner som vinner :) Jag har lagt ut en egen tråd oxå.. tänkte att man kanske får något svar på ena eller den andra tråden.
De gånger jag haft mens har jag haft brunaktigt nån dag före mens men nu har jag lite molvärk eller ja känningar i magen oxå... så ja de visar sig.
Köpte ett graviditetstest idag, tänkte testa i morrnbitti, ifall de frågar när jag ringer läkarn tänkte ja o självklart hoppas jag på ett plus!
SIE: Nu har jag fått min mens, tyvärr.
Astakvasta: Nä usch va tråkigt! Kramar om!
Har haft lite brunt sen i lördags igen jag.. slutade idag..
ringde läkarn o fick ordinerat att börja med provera på dag 18, o dessutom fick jag veta att han ska sluta med inseminationer så ska vi göra fler såna så får vi remiss någon annanstarns, sen kom de på tal om IVF (med sköterskan) i januari när de öppnat efter jul igen. Så tillsist bad jag om en tid för att prata med läkaren om vad han tycker är bäst, så den 22 dec ska vi dit för det.
Så nu håller jag tummarna att jag hinner insemineras innan jul!!
Vilken dag sa de att du skulle testa på? ska du göra fler inseminationer?
SIE: Ja, det var trist. Jag trodde fram tom i går att jag nog kunde vara gravid, sen i går trodde jag det inte alls längre och i dag kom mensen.
Oj, låter jobbigt att tvingas läkare o klinik så där mitt i.
Till mig sa de bara att testa om inte mensen kommer, vilket den ska göra 14 dagar efter Äl. Hört att andra har fått rådet att kolla 16 dagar efter insem.
Ja, jag ska göra fler inseminationer. Det är inte säker att jag kan ha tid och möjlighet att göra det nu om 2 veckor, tyvärr. Det hade kännts bäst att köra på en gång. Mina nära vänner är förvarnade att de inte kommer att få några dyra köpejulklappar i år. Alla mina pengar ska gå till "projekt bebis" nu. ( Men det förstår de förståss)
Otroligt... Kan inte fatta. Smygestade plus idag, BIM -2... Första inseminationen lyckades! :-O
NiWa: Grattis vad kul!
Vi lyckades på första försöket på Sophia Hemmet, gossen är nu 4,5 månader. Trodde aldrig att det skulle lyckas på första försöket, trodde i ärlighetens namn inte att det skulle funka alls, så jag hyser gott hopp för er alla!!!
Lycka till och God Jul!
Jag har gjort 2 inseminationer, dock heminseminationer och då borde det vara svårare att bli gravid än på en klinik men jag har blivit gravid på första försöket båda gångerna. Och graviditeterna har gått bra, ja eller vad jag vet:) Har en dotter på 2år och är nu gravid i v12+6
hej. Jag och min fru har gjort vår första insemination på sahlgrenska men den lyckades tyvärr inte... Ska göra vår andra denna månaden. Men man blir så depp när det inte funkar första gången. Vill så gärna bli mamma...
Igår och idag gjordes 4:e omgången av insem.
Hoppas så att jag ska bli gravid nu.
Tyvärr känns det hopplöst och att hoppet är ute.
Vi lyckades på första försöket med heminsemination så visst går det!
Helt förstörd, helt förkrossad!
Tog ovitrellen i fredags och ännu har inte äggblåsan spruckit...
Typiskt, jag kommer inte bli gravid den här cykeln heller.
Tårarna rinner ner för min kind.
Hej
Vi hade försökt i nästan två år. Blev utredda och inget fel visade sig på varken mig eller killen. Fortsatte på naturlig väg men inget hände. Sen fick vi erbjudandet att prova insemination. Kan ju säga att jag inte va så hoppfull. Vi lyckades på första försöket och jag är nu i v 18 och jag har knappt fattat det än. Lyckan är total! :)
Så visst går det att lyckas på första försöket.
Vi lyckades på andra inseminationen men som tyvärr slutade i missfall