Lekar till kalas
Ska ha kalas nästa lördag för min 4-årige son. Barnen som är bjudna är mellan 2/3-5 år. Vad för slags lekar kan man ha? Är det första kalaset vi anordnar så jag är inte direkt uppdaterad på lekar
Ska ha kalas nästa lördag för min 4-årige son. Barnen som är bjudna är mellan 2/3-5 år. Vad för slags lekar kan man ha? Är det första kalaset vi anordnar så jag är inte direkt uppdaterad på lekar
hela havet stormar.
fiskdamm.
Blindbock.
Jag önskar dig all lycka till med ett barnkalas med så små barn. Det blir med all säkerhet en riktig utmaning. (Har hållit barnkalas i mååånga år.)
Dansstopp - de dansar till musik och ska stå stilla när musiken stannar. Om de rör sig så åker de ut. Sist kvar vinner.
Björnen sover - alla går runt den sovande björnen tills björnen vaknar i slutet av sången och fångar någon som får vara björn nästa gång.
Paketvisa - ett paket är inslaget med mååånga lager papper. Paketet skickas runt till musik. När musiken stannar får den som håller paketet ta upp ett lager papper. Den som öppnar sista lagret får presenten. (Som är någon liiiten grej bara.)
Denna ringen den ska vandra - En ring på ett långt snöre som skickas från hand till hand i en ring. Alla sitter och håller i snöret. När sången är slut så håller den som fått ringen kvar den i handen. En som varit utvald från början som suttit och blundat under sången ska nu gissa vem som håller ringen.
Härmleken - Alla sitter i ring. En får gå ut. En annan väljs ut att härmas hela tiden. Den ska göra rörelser med armarna som de andra ska härma. Den som gick ut får komma in igen och gissa vem som leder rörelserna.