• Myra

Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09

Hej!

Jag har äntlingen fått pergotime för att få igång ägglossingen. Äter just nu provera för att få mens och ska då börja ta pergotime dag 5.
    jag ska börja med enkelkur och hoppas att det ska räcka för att det ska bli någon.
    Vore skoj om det är flera som äter pergotime eller ska börja så kunde vi följas åt och stötta och hjälpa varandra.

• Svar på tråden Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09
  • beijer
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-25 18:14:15 följande:
    Det blir inge mer Pergo för min del. Vi fick DOMEN idag. Mannen har inga spermier. Lycka till allihopa!
    usch så jobbigt... Hoppas det kommer bli bra ändå... Ger dej/er massa lycko KRAMAR......
  • ljusgläntan3030

Jag har börjat äta primolut nor nu för att få igång mensen och troligtvis börjar jag med vår första pergo-kur den 12 feb.. alltså 2 veckor kvar.. ska bli spännande om det tar sig första kuren., läkaren varnade för att det kunde bli för många mogna ägg så att vi får 6 förbud också men hoppas inte på det..

GreenCal: tråkigt besked!! så jobbigt,,

hur går det för er andra?

• Hjärtat längtar
    Anna8102 skrev 2010-01-26 14:08:05 följande:
    Nej, vad tråkigt besked!! skickar en kram... Har de gjort en testikelbiopsi eller va det bara ett vanligt prov? Kanske ICSI kan vara ett alternativ?Jag ska inte heller äta mer pergo, pga att jag känner mig såå dåligt psykiskt.Det kan väl dels bero på pergon eller på situtionen överhuvudtaget.Ser ut att bli IVF för oss, vill bara köra igång snart, känns som att det går så långsamt alltihopa.
    Det var bara ett vanligt spermaprov. Han ska ta ett till prov på ett större sjukhus.
    Sen blir det väl biopsi, och skulle det finnas spermier blir det nog ICSI. 
    Men det ser inte särskilt ljust ut. Vi funderar på spermiedonation.

Hoppas inte du mår alltför dåligt av behandlingarna inför IVF. Vet du när ni ska börja med IVF? 
  • Anna8102
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-29 13:18:04 följande:
    Det var bara ett vanligt spermaprov. Han ska ta ett till prov på ett större sjukhus.Sen blir det väl biopsi, och skulle det finnas spermier blir det nog ICSI. Men det ser inte särskilt ljust ut. Vi funderar på spermiedonation.Hoppas inte du mår alltför dåligt av behandlingarna inför IVF. Vet du när ni ska börja med IVF
    Jag håller tummarna för att det går bra för er...
    Kommer säkert att må piss av IVF förberedelserna också, men det är väl bara att bita ihop antar jag. Vi ska till läkaren om ca tre veckor och jag hoppas vi får börja direkt, åå va jag längtar
  • Myra
    hej tjejer!

har inte varit så aktiv senaste tiden. har varit jätte mycket med jobbet så jag har varit helt slut och inte orkat. Tror jag även kände mig lite vinter nere. Kanske är lite normalt den här årstiden. Man längar till våren och solen.

har läst lite snabbt vad ni skrivit, många som börjat med provera och pergo. Hoppas det funkar för er.
    Ni som har ätit en omgång pergo har ni fått ngn äl?

GreenGal: tråkigt att höra om mannens spermier. Men det är tur att ni fick reda på det nu och att ni ätit pergotime flera månader utan nu kan ni få hjälp. Hoppas verkligen att hjälpen fungerar för er. Förstår att det känns tungt nu. Vem vet, vi kanske har samma problem, läkarna har alltid sagt att felet ligger hos mig men dom har aldrig tagit tester på sambon. Vi har nu försökt i över 2 år.
    Stor kram

Lite ego: Fick en egen mens efter enkelkuren pergo, dock väldigt sent på dag 44. Sen 2 v tillbaka har jag haft lite småblödningar som inte vill sluta. Ringde läkaren så nu är det en ny kur provera. Han sa att det inte var entiskt att fortsätta med pergo om och om igen när det inte hjälpte första enkelkuren. Så han ska skicka en remiss till IVF eftersom jag börjar bli äldre. (nyss fyllda 37). Jag har lite vikt som hindrar mig att bli gravid så jag och läkaren tror att går jag ner så kan jag bli gravid. SÅ jag kämpar på med det. jag vet ju också att dom på IVF inte tar imot om man väger för mycket.
    Men jag lyckades få en kur pergo till men det var bara en enkelkur så jag ringde läkaren för att få en dubbel kur istället. Han sa faktiskt vid förra mötet att andra omgången skulle bli en dubbelkur. Men nu skrev han bara ut enkelkur i allafall. Så nu sitter jag och väntar på att han ska ringa tillbaka.
    Hur många är det som igentligen lyckas på en enkelkur pergo?
  • ljusgläntan3030

Myra: Ja hur många som lyckas på enkel pergo undrar jag med.. ska själv börja med en enkel kur om en vecka ungefär..

• levainuet

Jag har ätit en enkelkur (ingen äl)
    en dubbelkur (visade ingen äl på vul & inte med äl-test, men så ringde min gyn upp mig förra veckan & sa att blodprovet visat på äl iaf) Mycket märkligt!

Så nu skrev hon ut tre dubbelkurer åt mig, och dom här gångerna behöver jag inte komma på några kontroller.
    Jag började dubbelkuren i måndags (dag 5-9), får hoppas att det tar sig snart.
    Jag blir så trött av dessa tabletter, orkar inte med någonting.

Men det tar ju sig ändå inte, blir så nere av att det aldrig blir min tur att bli gravid.

• ljusgläntan3030
    levainuet skrev 2010-02-03 14:53:12 följande:
    Jag har ätit en enkelkur (ingen äl)en dubbelkur (visade ingen äl på vul & inte med äl-test, men så ringde min gyn upp mig förra veckan & sa att blodprovet visat på äl iaf) Mycket märkligt!Så nu skrev hon ut tre dubbelkurer åt mig, och dom här gångerna behöver jag inte komma på några kontroller.Jag började dubbelkuren i måndags (dag 5-9), får hoppas att det tar sig snart.Jag blir så trött av dessa tabletter, orkar inte med någonting.Men det tar ju sig ändå inte, blir så nere av att det aldrig blir min tur att bli gravid.
    du ska inte ta nån äl-spruta efter pergo då? det gör ju vissa här..
  • Hjärtat längtar
    Myra skrev 2010-02-01 11:33:24 följande:
    hej tjejer!har inte varit så aktiv senaste tiden. har varit jätte mycket med jobbet så jag har varit helt slut och inte orkat. Tror jag även kände mig lite vinter nere. Kanske är lite normalt den här årstiden. Man längar till våren och solen.har läst lite snabbt vad ni skrivit, många som börjat med provera och pergo. Hoppas det funkar för er. Ni som har ätit en omgång pergo har ni fått ngn äl?GreenGal: tråkigt att höra om mannens spermier. Men det är tur att ni fick reda på det nu och att ni ätit pergotime flera månader utan nu kan ni få hjälp. Hoppas verkligen att hjälpen fungerar för er. Förstår att det känns tungt nu. Vem vet, vi kanske har samma problem, läkarna har alltid sagt att felet ligger hos mig men dom har aldrig tagit tester på sambon. Vi har nu försökt i över 2 år.Stor kramLite ego: Fick en egen mens efter enkelkuren pergo, dock väldigt sent på dag 44. Sen 2 v tillbaka har jag haft lite småblödningar som inte vill sluta. Ringde läkaren så nu är det en ny kur provera. Han sa att det inte var entiskt att fortsätta med pergo om och om igen när det inte hjälpte första enkelkuren. Så han ska skicka en remiss till IVF eftersom jag börjar bli äldre. (nyss fyllda 37). Jag har lite vikt som hindrar mig att bli gravid så jag och läkaren tror att går jag ner så kan jag bli gravid. SÅ jag kämpar på med det. jag vet ju också att dom på IVF inte tar imot om man väger för mycket. Men jag lyckades få en kur pergo till men det var bara en enkelkur så jag ringde läkaren för att få en dubbel kur istället. Han sa faktiskt vid förra mötet att andra omgången skulle bli en dubbelkur. Men nu skrev han bara ut enkelkur i allafall. Så nu sitter jag och väntar på att han ska ringa tillbaka.Hur många är det som igentligen lyckas på en enkelkur pergo?
    Men varför får ni inte göra en fullständig utredning???
    Ni har ju försökt i över 2 år!!
    Ett sperma-prov är väl inget komplicerat. Jag hade önksat att de utrett oss båda två från början så jag hade sluppit äta Pergo i onödan och må dåligt i 4 månader. 
  • levainuet

har aldrig hört någt om någon spruta.

hon sa bara att jag skulle ta dubbelkur pergo i tre månader (omgångar) och om inte det funkar så ska jag höra av mig.

tar sista pergon i omg.1 imorgon, så det är bara hoppas på äl och köra hårt;*)

• ljusgläntan3030
    levainuet skrev 2010-02-04 23:18:48 följande:
    har aldrig hört någt om någon spruta.hon sa bara att jag skulle ta dubbelkur pergo i tre månader (omgångar) och om inte det funkar så ska jag höra av mig.tar sista pergon i omg.1 imorgon, så det är bara hoppas på äl och köra hårt;*)
    åh hoppas hoppas.. jag väntar på min mens som ska komma i dagarna så jag kan börja min första pergo-kur..
  • ljusgläntan3030
    levainuet skrev 2010-02-03 14:53:12 följande:
    Jag har ätit en enkelkur (ingen äl)en dubbelkur (visade ingen äl på vul & inte med äl-test, men så ringde min gyn upp mig förra veckan & sa att blodprovet visat på äl iaf) Mycket märkligt!Så nu skrev hon ut tre dubbelkurer åt mig, och dom här gångerna behöver jag inte komma på några kontroller.Jag började dubbelkuren i måndags (dag 5-9), får hoppas att det tar sig snart.Jag blir så trött av dessa tabletter, orkar inte med någonting.Men det tar ju sig ändå inte, blir så nere av att det aldrig blir min tur att bli gravid.
    jag börjar oroa mig att inte äl-test ska visa utslag så att allt hänger på dom.. så alla får inte äl av pergo..?
  • levainuet

Det är bara att köra på oavsett om äl-testerna visar negativt, jag har ju tydligen haft äl enligt blodprov, trots att mina äl-stickor inte visat på äl.

Lycka till!

Svar på tråden Någon som ska börja med pergotime och vill följas åt Nov-09