• Anonym (känslokall)

Vet inte vad jag vill?

Är gift sen 2 år och har 2 barn, har varit tillsammans i 6 år och älskar min man väldigt mycket tror jag.
    Vi kan skratta och ha roligt tillsammans men det har varit mycket tjafs i vårat gemensamma liv.
    Jag gör det mesta hemma med barnen och hem, räkningar, städar, tvättar osv. Han kan dessutom bli väldigt arg och högljudd men inte våldsam mot oss (kan slå i dörrar, kasta saker)
    Jag tar initiativ till allt, handla, matlagning, barnläggning, myskvällar, semesterar osv.
    Fick nog förra veckan och sa att jag inte ville bo ilag längre så efter detta bestämde vi för att försöka igen, jag ser en förbättring och framförallt så vill han ta på mig, kramas och säger att han älskar mig men jag blir bara irriterad. Vi har inte haft sex på ca 3 månader.
    Vill inte bli irriterad hela tiden men vet inte hur jag ska kunna låta bli??
    Helst av allt så skulle jag vilja att han fick klara sig själv under en tid för att inse allt jag gör, känner mig rätt så rådlös.

• Svar på tråden Vet inte vad jag vill?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ni behöver först och främst hitta gemensamma lösningar på ansvarsfördelningen med hem, barn och fritid. Det är inte bra att du gör mest och tar initiativ till allt. Jag tror att du är missnöjd med hur det har sett ut och att du inte känner att din man riktigt förstår det. Det behöver nog bli mer tydligt hur din man ser på sin del i er relation och ert familjeliv och vad han tycker behöver göras för att ni skall kunna komma varandra närmre igen. Hans lösningar är kanske mer sex och fysisk kontakt men det är viktigt att ni pratar om det så att ni kan förstå varandras synsätt och varandras försök att få det bättre tillsammans. Om man inte pratar om sina behov och får förståelse för det så kan man bli ledsen, arg och irriterad.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vet inte vad jag vill?