• Bellamiss

Vi bonusföräldrar

Jag har troligtvis blivit bonusförälder för ett par veckor sedan.. (skriver troligen då det är ganska säkert att min kille har blivit pappa, men vi väntar dock på faderskapstestet för säkerhetsskull.)
    Då jag inte har några egna barn så skulle det vara trevligt att få lite råd och tips av andra bonusföräldrar. Eller helt enkelt ha en tråd där man kan få prata av sig om allt som händer.

Någon som vill hänga på?

• Svar på tråden Vi bonusföräldrar
  • Bellamiss

Vi var idag och lämnade DNA prov för faderskapstestet. Så nu har vi två veckor väntan framför oss.. Nervöst och jobbigt att inte veta något inför framtiden, men snart får vi veta.

• Emmli 84

Jag är bonusmamma och byter gärna tankar och funderingar!

• Bellamiss

Härligt, hur gammal är din bonus?

• Bellamiss

Har ni en bra relation med andra förälder?

• Emmli 84

Min bonus är 4 år. Min sambo har en god relation till barnets mor men hon är tyvärr inte så förtjust i mig. Sorgligt nog. Jag önskar att det fungerade bättre men jag kanske inte ska klaga. Det kunde ha varit värre också. Bonusmammalivet är som en berg-och-dalbana. Ibland fungerar det bra, ibland mindre bra. Just nu har jag en riktig svacka som beror av olika saker men bonussonens trots är en bidragande orsak. Varannanveckas livet är ingen dans på rosor. Rutiner, regler, planering m.m. är komplicerat men jag tror och hoppas att kärleken övervinner allt!

• Bellamiss

Emmli 84 skrev 2009-11-15 12:06:02 följande:

Min bonus är 4 år. Min sambo har en god relation till barnets mor men hon är tyvärr inte så förtjust i mig. Sorgligt nog. Jag önskar att det fungerade bättre men jag kanske inte ska klaga. Det kunde ha varit värre också. Bonusmammalivet är som en berg-och-dalbana. Ibland fungerar det bra, ibland mindre bra. Just nu har jag en riktig svacka som beror av olika saker men bonussonens trots är en bidragande orsak. Varannanveckas livet är ingen dans på rosor. Rutiner, regler, planering m.m. är komplicerat men jag tror och hoppas att kärleken övervinner allt!
    Det är så trist att det alltid ska vara problem med exet..min killes ex har sagt att hon hatar mig och att jag är det värsta som hänt henne i hela hennes liv. Det bottnar ju i att hon vill ha honom tillbaka. Ser inte riktigt fram i mot alla bråk som kommer att bli om han är pappa till barnet..
Svar på tråden Vi bonusföräldrar