• USB

Har ni mycket flytningar?

Jag har precis fått diagnosen PCO och vet inte så mycket om det. Tänkte höra lite med er andra som har det....
    Brukar ni ha mycket flytningar?
    Jag har inte haft så mycket förut men nu i ett par dagar är de jätterikliga. Var på gyn i måndags och fick diagnosen och läkaren sa att som mina äggstockar såg ut så hade jag ingen ägglossning alls. Det känns som att det skulle vara äl-flytningar men kan det vara så att det är kroppen som försöker lossa ett ägg som gör att jag får de här flytningarna ändå fast det inte lyckas?
    Jag har gått omkring som ett frågetecken hela veckan. Har försökt att läsa allt jag kommer över om PCO men det är fortfarande mycket som känns konstigt.

• Svar på tråden Har ni mycket flytningar?
  • SFHelen

ja fick min diagnos för lite mer än 2 år sen nu o jag har haft mer flytningar av o till, som att de är äl men inte fått varken äl eller mens..... Tom. ätit pergo utan äl resultat.

hade en äl efter kurerna o då hade ja mycke mer flytningar än vanligt och kändes som ja hade ett stort blåmärke i hela nedremagen = gullade = sitter med en tös i famnen idag. Har två barn o de är verkligen mirakelbarn för ja har äl kanske 1-2 ggr per år om jag har tur.

• USB
    SFHelen skrev 2009-11-14 12:44:46 följande:
    ja fick min diagnos för lite mer än 2 år sen nu o jag har haft mer flytningar av o till, som att de är äl men inte fått varken äl eller mens..... Tom. ätit pergo utan äl resultat.hade en äl efter kurerna o då hade ja mycke mer flytningar än vanligt och kändes som ja hade ett stort blåmärke i hela nedremagen = gullade = sitter med en tös i famnen idag. Har två barn o de är verkligen mirakelbarn för ja har äl kanske 1-2 ggr per år om jag har tur.
    Jag har använt Clearblues fertilitetsmonitor sedan januari och har inte haft äl en enda gång. Ska testa imorgon bitti bara för nöjes skull.
  • SFHelen
    USB skrev 2009-11-14 12:49:19 följande:
    Jag har använt Clearblues fertilitetsmonitor sedan januari och har inte haft äl en enda gång. Ska testa imorgon bitti bara för nöjes skull.
    håller tummarna för att du har de.

försöker med att bli gravid? kommer du att få hjälp med att få äl då?
  • USB

Nä det sa de inget om. Väntar på provsvar...

• SFHelen
    USB skrev 2009-11-14 14:35:49 följande:
    Nä det sa de inget om. Väntar på provsvar...
    okej, hoppas att de blir bra besked o att ni får den hjälp ni behöver.
  • Tvillingar11

SFHelen: om inte pergotime fungerade för dig, fick du någon annan behandling de två gånger du blev gravid?

• SFHelen
    Tvillingar11 skrev 2009-11-14 23:52:08 följande:
    SFHelen: om inte pergotime fungerade för dig, fick du någon annan behandling de två gånger du blev gravid?
    Jag hade den enorma turen att kroppen släppte ägg självmant om man säger så. Riktiga mirakelbarn enligt mig Två av dem få ägglossningarna ja haft sen ja slutade med
    p-piller dec05
Svar på tråden Har ni mycket flytningar?