• hälsingejänta

Välja "mina första år" bok

Ska beställa en "mina första år" bok och väljer mellan dessa:

Bästa boken om mig - inte så lite kaxig av Terese Öman
    Mina första år av Anna O Söderström
    Minnesalbum från www.smabarnsutveckling.se

Har ni någon av dessa och kan rekommendera någon? Eller har ni någon annan bra fyllig bok med plats för mycket bilder och små berättelser? Som tar upp från graviditeten till ca 5 år.

• Svar på tråden Välja "mina första år" bok
  • lisley

jag har "bästa boken om mig..." och älskar den! Rekommenderar den starkt!

• Tjollabolla

Jag har den pärmen till min son och den är jättebra! Jag beställde massa extra blad som man kan ha och klistra in kort på, sen har jag laminerat varje sida så det håller när han själv vill bläddra.

Vad glad jag blev att du länkade till den, nu kan jag ju beställa en åt blivande lillasyster oxå

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Tjollabolla skrev 2009-11-14 13:31:47 följande:
    Jag har den pärmen till min son och den är jättebra! Jag beställde massa extra blad som man kan ha och klistra in kort på, sen har jag laminerat varje sida så det håller när han själv vill bläddra.Vad glad jag blev att du länkade till den, nu kan jag ju beställa en åt blivande lillasyster oxå
    Alltså jag menar den från små barns utveckling...
  • hälsingejänta

Tack =) Haha blir inte lättare att välja när ni båda verkar väldigt nöjda =)

lisley: Finns det tillräckligt med plats för att skriva lite? Tex. om förlossningen, första badet etc.? Eller måste man vara väldigt kortfattad för att det ska få plats? Vill gärna kunna berätta lite runt om, inte bara att första badet var en söndag typ.

Tjollabolla: Tycker du den är fin också pärmen? Är rädd att den ska vara mer en vanlig pärm än en fin bok..

• Tjollabolla
    hälsingejänta skrev 2009-11-15 12:09:13 följande:
    Tack =) Haha blir inte lättare att välja när ni båda verkar väldigt nöjda =)lisley: Finns det tillräckligt med plats för att skriva lite? Tex. om förlossningen, första badet etc.? Eller måste man vara väldigt kortfattad för att det ska få plats? Vill gärna kunna berätta lite runt om, inte bara att första badet var en söndag typ.Tjollabolla: Tycker du den är fin också pärmen? Är rädd att den ska vara mer en vanlig pärm än en fin bok..
    Ja jag tycker den är fin.
    Där är väldigt gott om plats att skriva. För var tredje månad tror jag det är, tex.0-3, 10-12 månader så är där ett helt blad att skriva om vad som hänt under dom månaderna, det tycker jag är toppen!
  • mammatillFelix

Jag har också pärmen från småbarnutveckling. Tycker väldigt bra om den. Dels kan man köpa extra blad vilket kan vara bra, men även möjligheten att ta ut blad tycker jag är bra. Om det är något man inte vill fylla i, kan man ta ur det bladet utan att det ser tomt och tråkigt ut :)

Tjollabolla: Smart att laminera sidorna! Tack för tipset! :)

• Tjollabolla
    mammatillFelix skrev 2009-11-17 09:42:44 följande:
    Jag har också pärmen från småbarnutveckling. Tycker väldigt bra om den. Dels kan man köpa extra blad vilket kan vara bra, men även möjligheten att ta ut blad tycker jag är bra. Om det är något man inte vill fylla i, kan man ta ur det bladet utan att det ser tomt och tråkigt ut :)Tjollabolla: Smart att laminera sidorna! Tack för tipset! :)
    Tänk bara på att inte laminera ultraljudsbilder... Det gjorde jag. Dom blir helt svarta
  • mammatillFelix
    Tjollabolla skrev 2009-11-17 19:38:57 följande:
    Tänk bara på att inte laminera ultraljudsbilder... Det gjorde jag. Dom blir helt svarta
    Ok tack! Bra att veta. Kanske kan ta kort på ul-bilderna med vanlig kamera och sedan skriva ut och laminera dem..? Kan nog fungera....
Svar på tråden Välja "mina första år" bok