• myrstacken

Besöker ni offentliga platser som öppa förskolan trots att era småttingar inte ärvaccinerade mot svininfluensan?

Besöker ni offentliga platser som öppa förskolan trots att era småttingar inte ärvaccinerade mot svininfluensan? Jag vet att man kan bli smittad var som helst men skrämmer det er? Är ni mer hemma?

• Svar på tråden Besöker ni offentliga platser som öppa förskolan trots att era småttingar inte ärvaccinerade mot svininfluensan?
  • norgesessan

Undviker tyvärr öppna förskolan...Men det är för att vissa tar sina sjuka barn dit fast dom är medvetna om det..Så det handlar om sjukdommar generellt..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • myrstacken

Men hur får ditt barn träffa andra barn då? För mig är det viktigt med den sociala biten vad gäller mitt barn som tycker om andra barn.

norgesessan skrev 2009-11-17 12:03:14 följande:
    Undviker tyvärr öppna förskolan...Men det är för att vissa tar sina sjuka barn dit fast dom är medvetna om det..Så det handlar om sjukdommar generellt..
  • krompa

Jag, det är klart... Inte kan man sluta leva...

Inte kan man gå och gömma sig bara pga en influensa, isåfall är det nog lika bra att ge upp och sluta leva helt.

RS-viruset är jättefarligt för små barn och det går som värst varje höst/vinter.
    Magsjuka torkar snabbt ut småbarn och det återkommer varje år...
    Vanlig influensa som går varje år kan drabba småbarn.
    Mao, det finns sjukdomar som hotar våra barn konstant, både på allmänna platser, förskolor och på våra arbetsplatser.

• Leora

Ja, vi är på ÖF varenda dag. Jag ser ingen anledning att stanna hemma.

• ElinC

Jag undviker att gå dit nu, sen jag fick höra att svininfluensan kommit hit till hålan där vi bor. Det är för att skydda lillan 5 månader... Men jag har min stora hemma också så det är ett svårt val. Han är snart 3 och har ett större behov av kompisar. Som tur är känner vi några äldre som också är hemma, så vi har några att umgås med som man vet stannar hemma om dom skulle va sjuka. Men vissa struntar ju i det där och går till ÖF ändå, så därför stannar vi hemma just nu. Hellre uttråkade en svårt sjuka barn. Så resonerar jag...

• Shasti

Dottern är vaccinerad nu sen 2 dagar tillbaka. Vi har undvikit öf men gått till bibblan där det är mer plats och mindre folk på barnavdelningen. Kommer undvika öf i allafall tills vi vuxna också är vaccinerade.

Svar på tråden Besöker ni offentliga platser som öppa förskolan trots att era småttingar inte ärvaccinerade mot svininfluensan?