• KRSn

Farfar 80 år, present?

Min farfar fyller 80 och jag undrar vad man kan köpa till honom?
    Oftast när man köper presenter till farmor och farfar så är det presenter som båda har nytta utav, eller mest farmor. Men nu är det endast farfar det ska handla om..
    Det är jättesvårt. Så kom gärna med massa, massa förslag!! :)

• Svar på tråden Farfar 80 år, present?
  • AnneSophie
    KRSn skrev 2009-11-18 11:39:05 följande:
    Min farfar fyller 80 och jag undrar vad man kan köpa till honom?Oftast när man köper presenter till farmor och farfar så är det presenter som båda har nytta utav, eller mest farmor. Men nu är det endast farfar det ska handla om..Det är jättesvårt. Så kom gärna med massa, massa förslag!! :)
    Min pappa, ok han är inte 80 men 65+, tycker att det är jättekul att få böcker om staden där vi bor (och där han är uppväxt). Det kan t ex handla om historien, eller om bilder på hus/stadsdelar som inte finns längre, om människor (läs: karaktärer) som funnits osv osv. Min mormor, som faktiskt är nästan 90 år, gillar också sådana böcker så det kanske vore något (om det finns)?
  • KRSn
    AnneSophie skrev 2009-11-18 11:44:52 följande:
    Min pappa, ok han är inte 80 men 65+, tycker att det är jättekul att få böcker om staden där vi bor (och där han är uppväxt). Det kan t ex handla om historien, eller om bilder på hus/stadsdelar som inte finns längre, om människor (läs: karaktärer) som funnits osv osv. Min mormor, som faktiskt är nästan 90 år, gillar också sådana böcker så det kanske vore något (om det finns)?
    Oh, ja det hade vart så himla bra! Om det inte vore så att han har ALLA sådanna böcker.. :) Så ja, det är ett bra tips till många äldre, som gillar att drömma sig tillbaka :)
  • talare

det kanske finns något som följer på det temat om böcker om staden tex en film med gamla filmklipp om staden, en rundvandring med guide osv?

annars kan man väll göra en kalender med egna bilder på saker han har varit med på, tex födelsedagar, där det är både han och många andra med? kan ju vara lite kul!

• talare

ge bort en middag efter alla helger o så, tex i jan? kanske på en restaurang. eller ett teaterbesök? kan ju faktiskt vara en upplevelse man ger bort, eller sällskap, behöver inte alltid vara saker. enligt min erfarenhet brukar sånt bli mycket uppskattat!

• msister

Jag brukade ge min farfar ljudböcker eftersom han då både kunde vila och slapp anstränga ögonen. Han gillade Herman Lindqvist historiska berättelser.

• RobertaKrohn

Jag gjorde en kudde med kort på alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn till min mormor när hon fyllde 85, kan lova att hon blev så lycklig

• Johnson123

Jag står inför samma situation och har svårt att hitta något bra att köpa. Brukar köpa presenter här men undrar om ni har något bra tips på någon annan hemsida? Farfar fyller 80 år om 2 veckor så börjar bli lite ont om tid haha. Han älskar att fixa i trädgården och att göra korsord. 

Svar på tråden Farfar 80 år, present?