• myrstacken

Ni som pluggar på distans på kvällar och helger hur hinner ni med det?

Ni som pluggar på distans på kvällar och helger hur hinner ni med det?
    Jag är mamma till en flicka som somnar mellan 19.00 - 21.00 på kvällarna. Olika tider olika dagar.

Att börja plugga så sent som 21.00 på kvällen är ju så sent. Jag kommer somna framför böckerna!

Hur får ni det attfungera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:45
    Min flicka vill att jag nattar och nöjer sig inte med sin pappa så allt hänger på hur tidigt som hon vill sova.

• Svar på tråden Ni som pluggar på distans på kvällar och helger hur hinner ni med det?
  • Saaaraa

Jag pluggar heltid på distans.
    Vi bor i en etta och dottern somnar gärna när vi går och lägger oss. Hon kan inte sova klockan 19-20 för att hon vaknar av att man rör sig här inne, lägger sig ungefär 22-23. Får sitte uppe många hela nätter. Klarar mina kurser med hyfsade betyg(har fått VG på alla mina lästa kurser)

Istället för att fördela studietiden på antal timmar om dagen så blir det att man gör mycket under en kväll+natt, ingenting dagen därpå osv. Man får ta de tillfällen som ges.

• sessessa

Jag fixade det inte. Har försökt i 3månader, men nu har jag hoppat av.
    Dock jobbar jag heltid på dagarna och har därför bara kvällarna, och då kraäver ju mina två barn och min sambo lite uppmärksamhet och hjälp också.

De gäller att ha självdisiplin, vilket jag helt saknar!

• Skogstokan

Hej
    Jag planerar också att börja plugga till våren, och kommer förmodligen få lägga många kvällar på detta. Min dotter lägger sig sju varje kväll. Hon är två år.
    Hur gammal är din tjej? Går det inte att vänja henne vid att somna samma tid varje kväll? Och att pappa nattar måste man ju börja med nån gång, annars har man ju ingen frihet som mamma! Vi vande henne vid att pappa kan natta samtidigt som jag slutade amma, det tog ett tag så klart men sen har det funkat bra.
    Hoppas det löser sig, lycka till med studierna!!!