• Svar på tråden Lesbiska är bättre föräldrar!
  • MaNiMi

Jag tror ju lesbiska är precis lika bra/dåliga som vilka föräldrar som helst, det stämer säkert att många av barnen får bättre rättvisetänk/tollerans. Men när föräldraförmågan/lämpligheten mäts i huruvida barnen väljer högstatusyrken så
    blir det ju lite konstigt..shit mitt barn blev inte advokat! jag är en sämre förälder..borde varit lesbisk ist typ

• FreeForAll

Underbart! Min man har en dotter sedan innan vi träffades och hon blev tyvärr bortadopterad. Som tur är får vi träffa henne en gång om året, då tillsammans med hennes lesbiska adoptivföräldrar. De är alldeles underbara och vi är så glada och känner oss så trygga över hur hans dotter har det!

(Detta beror ju nödvändigtvis inte på att de är lesbiska utan att de "bara" är underbara människor.)

• Mirix

Ambassadör:

Vad spännande att höra, jag trode inte det fanns några samkönade par som fått adoptera i Sverige! Vad bra att ni får träffa henne. Det är säkert jätte bra o viktigt..

• FreeForAll
    Mirix skrev 2009-11-20 19:11:14 följande:
    Ambassadör: Vad spännande att höra, jag trode inte det fanns några samkönade par som fått adoptera i Sverige! Vad bra att ni får träffa henne. Det är säkert jätte bra o viktigt..
    Nej, det är i England, min man är engelsman.

Det bästa för oss är såklart att hon fortfarande bara har en pappa. =)
Svar på tråden Lesbiska är bättre föräldrar!