Vilket yrke har dina föräldrar?
Du som är adopterad. Vad har dina föräldrar för yrke?
Känner på mig att majoriteten av alla som är adopterade har föräldrar som är "högutbildade"?
Du som är adopterad. Vad har dina föräldrar för yrke?
Känner på mig att majoriteten av alla som är adopterade har föräldrar som är "högutbildade"?
hoppas ni har rätt. Det var oroväckande mycket folk med universitetsutbildning på vår föräldrakurs.....
Hoppas det beror på att man börjar försöka skaffa barn senare så att det inte är att kostnaderna hindrar stora grupper i samhället att bli föräldrar på detta fantastiska sätt. OCH barnen missar en del potentiella underbara föräldrar.
Mina föräldrar adopterade min bror på 80-talet och de räknas som högutbildade, morsan har högre utbildning än farsan,däremot var de inte högavlönade. Båda hade jobb inom kommunen.
En som hoppat av skolan efter 9:an och sen jobbar som tex svetsare kan ju tjäna mkt mer/tim än någon som gått både gymnasie och flera år på högskola/universitet.
Sen kostade ju inte en adoption förr lika mkt som den gör nu.. och då var ju även "flygplatsbarn" rätt vanligt. Då beh man ju inte ens åka till landet och hämta sitt barn. Om man ser hur mkt en adoption kostar nu och mot va den kosta när jag kom på slutet på 70-talet är det en enorm skillnad.
Min mamma jobbade när jag kom hit på 70-t som utredare på FK(för att senare sluta i chefsposition där) o. min pappa med tidningsproduktion.
Det är väl de som hör till undantagen från de högutbildade adoptanterna ni tidigare skrivit om.
En släkting är adopterad runt 1980. Mamman jobbade på en landsortstidning, och pappan jobbade för församlingen de var med i. Ingen av dem var vansinnigt högutbildad, alltså.
jag har fått höra av kompisar och andra som har sagt å då måste dina föräldrar vara rika då ? JO för du är ju adopterad .
När vi gick "adoptionskursen" för drygt 2 år sedan fanns nog ingen utan en rejäl hög högskolepoäng i gruppen! Känslan var att alla hade det gott ställt ekonomiskt!
Min man är adopeterd hans föräldrar var egna företagare. det var på 60- talet då kollade dom så att frun var hemma. så hon blev hemma fru, enbart för barnen.