En tonårsdotter sen tidigare och nu nya småsyskon, hur har era tonååringar reagerat?
Min man har en dotter på 15 år sedan tidigare. Hennes mamma har 2 nya barn med sin nya man som hon fått inom loppet av 2 år. Jag och min man har en dotter på 1 år och 4 mån och väntar nu tillökning igen nästa sommar.
Nu till tonårsdotter som starkt ogillar detta. De två första syskonen var hon ok med, men när hennes mamma blev gravis med tvåan belv hon inte glad men verkar nu ändå vara ok med det även om hon såklart tycvker det är kämpigt ibland. Så vi var rätt förberredda på att hon inte skulle bli så glad när vi berättade att vi skulle ha en till. Men hon är så sur att hon inte ens pratar med oss alls nu. Tusen tankar snurrar såklart.... jag blir både ledsen, arg , tycker hon är ego och samtidigt försåt jag henne också väldigt väl. Kanske behöver hon lite tid men vad ska man säga, göra? känner mig villrådig och deppig och även min man. Jätte jobbigt situation tyker vi båda. Har någon annan likn. erfarenheter? HUr har ni gjort? pratat? och hur blev det sen???
Tacksam för alla tips och råd och tankar.
Kram