Det här med pojkvänner!!
Nu är jag tveksam hur hård jag ska vara. Naturligtvis vill jag vara stenhård, men det är ju inte alltid bäst. Hur resonerar andra med femtonåriga tjejer? Nu har tjejen något på gång med en kille som är arton år. Vi bor i en mindre ort så jag känner ju till lite om vem han är och vilka hans föräldrar är. Men till frågan, är jag sjåpig och löjlig om jag framhärdar att jag vill ha den kollen att jag kräver ett "samarbete" med killens föräldrar? Min tjej är dock femton, inte arton, och tidigare erfarenheter med pojkvänner är att de skenar iväg och tror att de är så himla vuxna. Artonåringar får och kan ju gå längre vad gäller festande och annat. Jag har nolltolerans vad gäller alkohol o sånt. Men jag är inte dummare än att jag fattar att femtonåringar är pigga på allt... Men vad jag undrar är hur mycket andra föräldrar har koll och krav på vad som gäller. Det är bra jävla svårt att känna att mangör rätt... Är jag för slapp? Är jag för hård? Huvva, hjälp mig med synpunkter!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 11:44
Men vad skönt att se att det finns "ungdomar" som tycker att föraäldrar har rätt! :) Jag vill ju bara att hon ska må bra och ha ett bra liv. Och med tanke på kommande gymnasium långt hemifrån så vill jag ju känna att jag är trygg med hur hon har det i livet. Jag hoppas att det ska gå bra med denna killen om det blir något av det. Tack så himla mycket för dina ord!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-26 19:50
Tack alla som ger synpunkter! Jag har träffat killen ifråga nu, och han verkar himla trevlig och go, och bor hemma gör han också. Jag är nog lite sjåpig av mig. Men jag vet ju hur artonåringar kan vara, har ju också varit i den åldern med killar runt mig... :S Men dock tror jag att det kan bli bra detta. Fast nog är det en vinglig väg när det ska till att jämkas olika viljor...