• Sereena

Har ni fått ÄL trots inte sett något på teststickor??

Hej,

tänkte bara höra med er vad ni har för erfarenheter om möjlighet till att ha fått ÄL trots att man inte kunnat se något på teststickor??

Har äitit min första dubbeldos Pergo denna månad, och var i måndags (Cykeldag 13) och gjorde VUL som visade tre äggblåsor 11, 12, 13 mm.

Från dag 15 har jag testat med ägglossningstest varje morgon, men ännu inte fått något utslag

Jag har fått ÄL tidigare av enkeldos Pergo (men inte lyckats bli gravid ändå), och hade hoppats så mycket att det skulle bli något nu när jag hade tredubbel chans.

Nu är jag ju på cykeldag 21, och det känns som om det är för sent med ÄL nu... :(

Vad tror ni, finns det någon möjlighet att jag kan ha haft ÄL ändå...? Är det någon mening med att fortsätta testa denna månad?

• Svar på tråden Har ni fått ÄL trots inte sett något på teststickor??
  • TellMi

Skulle jag också vilja veta. Jag hade en äggblåsa på 1 cm men det har inte visat något på teststickorna. Jag är på dag 30 och började med provera igen idag så jag har väl gett upp förra cykeln. Efter vad jag har läst här så va inte min äggblåsa särskilt stor men på min gnekolog lät det positivt. Hade jag haft ÄL så borde jag väl fått mens eller varit gravid? Men det är jag inte
    Det var min första kur. Så nu startar jag min andra. Men först 10 jobbiga dagar med provera som sagt.

• Sereena

Måste bara rätta mig själv här... kan ju inte räkna ju!
    Idag är jag ju på cykeldag 20, så omöjligt att jag var på cykeldag 21 igår! hehe...

Testade i morse igen, och det visade på ÄL, så det kom tydligen ganska mycket senare denna månad. Skönt i alla fall att det verkar bli ÄL, jag var väldigt orolig...

...Nu är det bara att hoppas att det tar sig denna gång...

Svar på tråden Har ni fått ÄL trots inte sett något på teststickor??