• LovaMagdalena

Mammaledig i Örebro?

Råkade nog lägga inlägget i fel forum så jag lägger det här också! :)

Hej!
    Är hemma nu med min lilla dotter på snart 2 månader, vilket är jättemysigt!Tycker att det vore kul att komma i kontakt med andra föräldralediga i Örebro, eftersom mina vänner inte har barn. Börjar på att kännas ensamt om dagarna nu när alla andra jobbar! Bara hör av dig om du är i samma sits!

• Svar på tråden Mammaledig i Örebro?
  • väntar4an 2010
    FrökenSara skrev 2010-04-30 14:17:51 följande:
    Jag är mammaledig till en liten kille på snart 3,5 månad. Hänger gärna på här om det går bra?
    välkommen
    Emelie-010224 Albin-060520 Dante-080426 Idun-100104
  • OHs mamma
    väntar4an 2010 skrev 2010-04-30 16:31:03 följande:
    välkommen
    Tack
  • myrtorp

Hej! Jag hoppar in här.... :)
    Jag bor utanför Örebro på landet. Har en liten tös på 6 veckor.
    När jag blev gravid försvann många vänner... Och känner inga andra med små barn.
    Ibland känns det lite ensamt när man bara umgås med lilla flickan. Pratar bebisspråk med hela världen snart. :)

Hittar ni på något?

• väntar4an 2010

välkommen =)  Myrtorp.

vi har inget planerat ännu

jag brukar gå på babycafe på onsdagförmiddag mellan 9-11,30 i brickebacken

• äntligen mor

Är det någon som har någon bra idé på något att göra? Det finns ju alltid Marieberg eller nåt?

• myrtorp

Jaha, jag visste inte att de  fanns något babycafé i stan. Vart i b-backen ligger de?
    Vad går ni annars på för aktiviteter med era små?

• OHs mamma

Finns babycafé i Nikolais församling också, onsdagar kl 13 tror jag. Har aldrig varit på det dock. Fick inget trevligt bemötande av de andra föräldrarna när jag var där själv på öppna förskolan, så tar emot att prova på babycafét... :/

• väntar4an 2010
    myrtorp skrev 2010-05-03 19:37:38 följande:
    Jaha, jag visste inte att de  fanns något babycafé i stan. Vart i b-backen ligger de? Vad går ni annars på för aktiviteter med era små?
    i centrum , gammla bvc- brevid tandläkaren..
    FrökenSara skrev 2010-05-03 19:41:40 följande:
    Finns babycafé i Nikolais församling också, onsdagar kl 13 tror jag.
    jag kan ej den tiden då mina stora slutar dagis 14

men kom järna hit till brickebacken.
    lite senare i vår och under sommaren ses jag mer än järna i stadsparken för gemensam pickninck och ev grillning med köp av engångsgrillar =) för då kan mina andra kottar oxå följa med
  • myrtorp

Fika/grillning i stadsparken låter jättemysigt. Får hoppas på en varm å fin sommar. :)
    Jag bor ju utanför Hallsberg... men kan gärna ta mig in till stan emellanåt.

Någon mer som bor åt det här hållet?

• Lollo019

Hej hej! I en annan örebro tråd hade vi tänkt att träffas och fika tisdagen den 18 klockan 13.30 på Creperiet. Om det är någon som vill hänga på då så skulle det vara roligt.
    Jag har en liten kille på 4 månader som heter Viktor och bor på väster i örebro.

• myrtorp

åh, jag ska till bvc då. synd att de krockade, annars hade jag nog följt med. :)

Svar på tråden Mammaledig i Örebro?