• ananda74

Vilken barnsångskiva är den bästa alltså uthärdlig även för vuxna?

Nån som känner till vilken barnsångs skiva som är uthärdlig att lyssna på även för vuxna? Vissa är så otroligt jobbiga och tråkiga och liksom rent musikaliskt outhärdliga att lyssna på hemma. Inte för att jag är nån musikvetare men jag letar efter nån barnsångsskiva som är helt okej att lyssna på o sjunga till. Vilken är era favoriter?

• Svar på tråden Vilken barnsångskiva är den bästa alltså uthärdlig även för vuxna?
  • LovisaTilda

Vi har den silvriga barnkammarboken med tillhörande skiva. Har lyssnat på den skivan varje dag i snart 2 år........nr 13 är bäst tycker stora flickan! (lille katt). Den körs varje dag till och från dagis =) Eftersom jag fortfarande tål att höra den måste det vara en bra skiva!!!

• Baboll

Gamla klassikerna Djurens Brevlåda med James & Karin håller bra (älgarna demonstrerar mm).
    Goda goda med Jojje Wadenius

• pingel

Nu till jul kan jag varmt rekommendera Lilla Kotten sjunger julvisor. Musiken låter som vanlig, trevlig musik, arrangemangen är roliga och annorlunda och de som sjunger kan faktiskt sjunga Den gick varm här förra julen och nu har den kommit fram igen!

Om det bara ska vara vanliga barnvisor så gillar jag det mesta jag hört med Jujja och Thomas Wieslander, där de själva (tror jag i alla fall?) sjunger och spelar. Roliga texter som handlar om sånt som barn begriper och musik som följer texten snarare än tvärtom. Sonen har gillat låtarna sedan han var ett och ett halvt ungefär och tycker fortfarande om att lyssna på dem nu två år senare.

Vi har också hört barnkammarskivorna (silvriga och gula) och de är inte dumma alls, men som vuxen tröttnade jag lite fortare på dem än de jag nämnt ovan.

• HasseH

Nationalteaterns Kåldolmar och kalsipper är en underbart proggig saga. Ganska läskig.

• Pilea

"Kul i bilen" och "Ännu mer kul i bilen"

Alve 060129 Tyra 071019
  • Catti41

I tillägg till det andra har nämnt kan jag säga Vuxen BArnmusik av bröderna Lindgren.
    Den kan man lyssna på som vuxen också utan att få spel.

• zazla

Duvungarna! Lätt! Jag lyssnade på det tills jag var i yngre tonåren och mina barn (2 och 4 år) älskar det nu. Jag tycker också att det är supermysig musik och fina budskap

• Barbabok

Beror lite på ålder, barnkammarböckerna till småttingar men till större barn är Mora Träsk given Jag har nyss köpt Best of...

• Cazza

Älskar james och Karin "djurens brevlåda" med ironiska intellgenta textrader som kanske inte barnen uppfattar men iaf:)

• solida

"Världsvisor" med ZigZag. vann grammis typ 2003 för bästa barnskiva. Detta är en nyupptäckt pärla för mig och den är SÅ bra!!

• Tullia

Mosters truddelutter! Den har arr som tilltalar även vuxna.

• ElinOEmilia

Moraträsk enligt mig. Jag har den på DVD och min lilltjej älskar dom och jag är själv lite barnslig också och brukar haka på och dansa jag med. {#lang_emotions_tongue_out} Finns ju även på skiva.

Svar på tråden Vilken barnsångskiva är den bästa alltså uthärdlig även för vuxna?