• rödnos

    personlig gravid t-shirt?

    Jag vill trycka upp en t-shirt till min kommande kalaskula. :)
    Men jag vill inte ha "bebis" eller alla de andra texterna som finns utan har en egen grej jag vill göra.
    Nån som gjort detta och kan tipsa på ställe att beställa från?

  • Svar på tråden personlig gravid t-shirt?
  • lobj

    Arkitektkopia brukar trycka tröjor, annars fotofirmor på nätet - om du tänkt dig någon form av foto men det gör det förstnämda också!!

  • rödnos
    lobj skrev 2009-11-23 21:57:53 följande:
    Arkitektkopia brukar trycka tröjor, annars fotofirmor på nätet - om du tänkt dig någon form av foto men det gör det förstnämda också!!
    Jo det vet jag. Är i branchen själv typ... Hittar dock ingen som har just grav t-shirtar...
  • Belavon

    Någon som har testat göra egna tryck med specialpapper som man skriver ut på vanlig skrivare och stryker på?

    Då borde man ju lätt kunna hitta en gravid t-shirt och göra egna om det funkar

  • rödnos

    Fick tag i gladagrodan.se och de gör grav t-shirtar med personliga tryck för 225:-.
    :)

    Man skulle beställa som vanligt, välja vilken grav t-shirt som helst omen sen i meddelanderutan skriva vad man istället vill ha för text, storlek och färg.

    Kul!

  • mama90j

    Kan man inte bara beställa en extra stor tröja? Måste det just vara en gravid-tröja?
    Jag tryckte några tröjor på vistaprint.se inför julen och det är inte heller dyrt.

  • Mumin80

    www.spreadshirt.se har jag bra erfarenheter av. Dom har en gravidtröja i sitt damsortiment och man kan ha både text och bild om man vill (eller någondera), och antingen välja en färdig bild eller ett eget motiv. Dessutom väljer man placeringen av text etc. själv och så trycker dom åt en så man behöver inte fixa själv. Jag har för mig att man dessutom kan välja lite olika tryckmetoder, åtminstone om man inte laddar upp en egen bild utan bara har text och/eller någon av deras bilder. Så man kan få något som ser lite mera "äkta" ut och inte så hemgjort.

  • rödnos
    mama90j skrev 2009-11-24 09:14:14 följande:
    Kan man inte bara beställa en extra stor tröja? Måste det just vara en gravid-tröja? Jag tryckte några tröjor på vistaprint.se inför julen och det är inte heller dyrt.
    visst kan man det men som med alla kläder är ju formsydda efter behov oftast snyggast.
    Jag ska inte ha min som sov t-shirt utan som jobb tröja. :)
    "blivande fotoassistent" blir det på min magge. :)
  • Mammas Kalle

    Köp en mamma-tshirt på H&M, snygg passform och sen ett eget stryka-på tryck, förstår dig att du inte vill gå i sovtröjan

  • rödnos
    Mammas Kalle skrev 2009-11-24 17:12:42 följande:
    Köp en mamma-tshirt på H&M, snygg passform och sen ett eget stryka-på tryck, förstår dig att du inte vill gå i sovtröjan
    nja... jag må ha ett konstnärligt yrke men fritryck är nog bäst att jag lämnar till de som kan! :)
Svar på tråden personlig gravid t-shirt?