• Skrutt74

Zonterapi

Hej!

Finns det någon här som blivit grvid efter att de varit på zonterapi?

Jag förlorade mitt tredje barn i fjol, och har nu i mer än ett års tid försökt bli gravid igen utan resultat. Jag har PCO, men mina två senaste graviditeter har kommit på första försöket med pergo. Nu har jag sammanlagt under det senaste året ätit 9 pergokurer utan resultat. Läkarvetenskapen hittar inget fel någonstans.

Idag var jag på zonterapi och hon hittade massor av ömma och sjuka punkter som har att göra med hormoner och fortplantningen. Hon försökte stimulera punkterna och när hon "hittade" äggstockarna så gjorde det jättesjukt. Därför trodde hon att min ägglossning ännu inte inträffat denna månad, utan sa att vi skulle passa på att mysa ikväll.

Vill gärna höra era historier, om ni vill dela med er!

• Svar på tråden Zonterapi
  • knasbubblan

Hejsan!
    Jag undrar också...

Vem gick du till?

• elmi

Hej!

Jag är också jättenyfiken, berätta gärna hur det har gått. Har hört talas om flera som blivit hjälpta av zonterapi inte bara just för att bli gravida utan även för allergier mm.

• Gul13

En undran här om det inte är alltfår OT: Vilken yrkeskategori ska man söka när man vill ha gjort zonterapi?

• Skrutt74

Jag sökte på nätet med söknamnet zonterapi.

• Gul13
    Skrutt74 skrev 2009-12-02 13:18:44 följande:
    Jag sökte på nätet med söknamnet zonterapi.
    Tack för svaret. Vad gör de då och vad kostade det?
  • volvo bm 814

Jag blev gravid 2ggr med zonterapi. Men det första slutade med ett x och det andra slutade i misstänkt x eller mf. De vet inte.

• Carrie

Jag gick på zonterapi före vi gjorde ivf, min zonterapeut (zt) kunde känna att flera punkter som är viktiga för fertiliteten inte fungerade optimalt så hon jobbade mkt med dem. Jag blev gravid men tror att det inte enbart har med zt att göra eftersom  våra två första icsi gjordes med spermier som hade dålig kvalitet. Vid icsi nr 3 gjorde jag zt samt att min sambo genomgick tesa (aspirerar spermier direkt från testikeln) så jag tror att det var bättre kvalitet på spermierna den gången.
    Jag skulle ändå vilja rekommendera zt eftersom min menscykel blev mer regelbunden samt att jag slapp spottings. Jag tror iaf inte att zt försämrade läget för oss och om vi bestämmer oss för syskonförsök kommer jag att gå på zt inför det försöket.

Lycka till!

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Fosie

Jag var och fick massage av en som också jobbar med zonterapi och hon kommenterade direkt att jag kommer få svårigheter att få barn. Saken är den att jag efter år av försök, fått pergo utskrivet och blev gravid på första försöket med pergo men fick sedan missfall. Hon sa att jag skulle kontakta henne vid mens för att hon skulle hjälpa mig bli gravid. Har tyvärr haft så mycket runt omkring så jag har inte varit tillbaka till henne. Dock visade hon oss övningar som vi ska göra varje dag och jag vet inte om det hjälper eller inte... Men jag tror på zonterapi, och om det inte funkar för oss denna månad så kommer jag gå till henne och se vad hon kan göra...

• Fossing

Jag har fått hjälp med zonterapi.
    När vi försökte första gången gick jag först till gyn där de konstaterade med hjälp av blodprov att jag inte haft ägglossning och efter 3 behandlingar med zonterapi blev jag gravid. Har gått till henne igen och blivit gravid ganska snabbt två gånger till men tyvärr har det slutat olyckligt, inför alla tre graviditeterna har jag fått 3st behandlingar.

~Thea 0609 ~ *Love 0904* ~ *Mira 0912*
Svar på tråden Zonterapi