• many87

funderar

Fick precis veta att jag har pco-s men fick ingen mer info när jag var på gyn å tog alla proverna dom vill inte gröa mer förrän tidigast om 6månader... vad ska jag göra så länge då??

dom vill inte göra något för att dom tycker vi är för unga för att skaffa barn vi har försökt sen juni -08 och vi är nu 22år... Vi har vart tillsammans i många år...

ingen som har tips på vad jag ska göra nu, mår inte psykiskt bra av att gå ovetande av vad jag kan göra men finns ingen som kan svara på något åt mig så nu försöker jag med verkligheten istället...

• Svar på tråden funderar
  • bollanmollan

går du hos privat gyn? hos henne jag går frågade hon akdrig hur länge vi försökt utan när hon såg att det var pco fick jag all hjlp som finns.

• many87

jag var på gyn på sjukhuset fick remiss dit genom min bm.. men nu vill dom inte göra mer och de gör mig (oss) men mest mig väldigt ledsen... man vet ju inte hur man ska göra.. vill inte bara "gilla" läget å vänta heller..

• bollanmollan

får hoppas att 6 månader går fort. har du mens?

• many87

jo de gör dom ju men känns lång tid ändå...
    ne har inte de heller, eller hade de för 2månaders sen men inte nu... sambon tjatar att jag e gravid men de e ju inte så tyvärr..

• Anitram

Hej!
    Jag har också pcos, dock har vi kommit så långt att vi börjat med IVF behandling, trist nog misslyckades det 1 försöket, det fäste aldrig. Ska påbörja 2:a försöket i januari.
    Vad konstigt att ni inte får remiss till provrör, för jag antar att ni sökt för att ni inte har blivit gravida efter att ha försökt ett tag?!
    Dock tog det nästan ett år för oss innan vi fick påbörja detta efter diagnosen. Din kille fick inte remiss till att testa kvalitén på spermierna antar jag..?!
    Hade jag varit dig hade jag ringt och ifrågasatt varför ni måste vänta 6 månader innan ni får göra utredning... mm.
    Själv som sagt så ska vi göra nästa försök i januari. Så nu i väntan på det så ska jag köpa bidrottninggelé på hälsokost, de sägs här på FL att det har fungerat i några fall ;o)
    Stå på dig!
    Lycka till.
    Kram

• bollanmollan

kan du inte kolla nån annan gyn?

• many87

Anitram: trist att de inte funkade första gången för er.. håller tummar å tår för att de ska funka i januari nu... hoppas för er skull...
    vi fick ingen remiss till något och han fick inte kolla sina spermier heller utan dom tyckte att vi skulle vänta 6månader för att vi var så unga hävdar hon.. hon tycker inte vi ska skynda oss in i något...

bollanmollan: jag ska ringa gyn här borta nu på torsdag å försöka få komma dit..

• Anitram

Tråkigt att tycker så, att ni e för unga alltså. Det är väl bättre att få börja en utredning i tid... Har ni dessutom varit tillsammans länge så fattar jag inte hur de tänker...
    Men 6 månader kommer att gå fort, jag lovar.
    Läs om munkpeppar o bidrottninggelé på google... och förresten kolla med gyn om de kan testa om du har en bakterie som gör att ägget inte kan fästa... har läst det på FL på ofrivillig barnlöshet, kolla där. Det ska jag fråga min läkare när jag pratar de dem nästa gång.
    Bara lite tips...

• many87

ja de elite trist att dom tycker man e ung känner oss inte så unga vi har stadgat oss å festar inte gärnet som många andra i våran ålder, har köpt gård fasta jobb osv.. men men... ja ett halvår springer iväg men de känns lånsamt ändå hehe...
    tackar för tipsen ska kika detta... =)
    lycka till kram

• Tvillingar11

Hej!

Jag tycker inte att du ska vänta mer om du försökt sen juni 08 så är det över ett år nu. Försök vara envis eller byt gyn. Du måste få hjälp så fort som möjligt. Jag bytte gyn i september och först då fick min sambo lämna spermaprov, min före detta gyn sa ingenting om det från januari till september! har du mens och ägglossning?

Anitram: Hur kommer det sig att du fick remiss skickad till IVF? Hade ni testat annat innan?
    Jag är nyfiken, för vi har försökt i snart ett år och vi har ej fått någon remiss skickad.

• many87

Pomperipossa09 : jag ska ringa annat gyn i morgon då har dom telefon tid, sen ska jag till en läkare på freda som ev kunde hjälpa mig för att få en snabbare tid in å så = super skönt!
    Ne jag har mens då å då om man säger så, har inte hat mens sen augusti nu och ägglossnings testen visar inge heller så nu har jag gett upp dom också testar inte dom längre....
    Hoppas allt går bra för er....

• Anitram

Pomperipossa09:
    Vi hade bara försökt i 6 månader när jag var på gyn för menssmärtor i flera veckor,o då konstaterade hon att jag hade pcos. efter det skulle vi bli kallade igen för att ev påbörja hormonbehandling...men de ringde aldrig och jag drog ut på att ring..men i april ringde jag (3 månader efter jag skulle blivit kallad), fick tid i juni o sen har det rullat på..
    Min sambo fick lämna spermaprov på RMC i malmö i 2 omgångar i somras med 3-4 veckors mellanrum, när de analyserat det så skickade de provsvaren till min gynekolog.Sen kallade hon oss i slutet av augusti o meddelade resultatet, vilket då inte var så bra. Han hade låg aktivitet (eller vad man säger) efter det så diskuterade vi om vad vi ville göra, sen tror jag att hon skickade in en typ önskan om att påbörja IVF, Och hon trodde det skulle bli i januari.Men de ringde i september och vi fick börja i oktober!

• many87

jag fick en tid till ett annat gyn ska få koma i januari någon gång då tar dom om alla prover å så tar dom sperimeprov på min pojkvän också sen ska vi få träffa en läkare när dom svaren kommit.. så nu känns de som de börjar gå åt rätt håll..

Svar på tråden funderar