• Igelkotten

Var köper man bra barnhörlurar?!?

Hej!

Kanske låter som en banal fråga men jag hittar inga hörlurar för barn!
    Min dotter har "vanliga" hörlurar och de glider ner och hon blir sur på dem och vill inte ha dem.

När jag sökte på internet hittade jag bara artiklar om superbra hörlurar som var säkra och genomtängta på alla möjliga sätt men inte någonstans hittar jag en återförsäljare!

Även här på familjeliv har jag hittat att andra rekomenderar barnhörlurar men igen så är det ingen som nämner var de köpt sina....

Snälla, någon, VAR?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 09:11
    Jag menar hörlurar som dottern kan ha till att lyssna på sina skivor med.

Inte hörselskydd utan musiklurar av liknande modell...

• Svar på tråden Var köper man bra barnhörlurar?!?
  • Igelkotten

Tack så jättemycket för tipset men jag tror inte hon går med på "i örat" hörlurar.

De som du tipsat om hänger man ovanpå själva hörat?
    Eller vad är det som hindrar dem från att glida ner?

Är det ingen som vet var hörlurar i storlek barn säljs?!?
    Vanliga "öronmuffar" eller diadem hörlurar med kanske disneymotiv eller nå't?
    Som går att trycka ihop så de blir små nog?

• Veronika07

Vi köpte lurar med disneymotiv på elgiganten, de hade nån spärr så att det inte skulle bli för högt även om de hade maxljud på ipaden.

• Piff

Mina barn 4 o 5 år) fick hörlurar från Claes Olsson i julas, de är mkt nöjda och använder dem jämnt numera, såäå skönt att slippa höra när de spelar på sina paddor :D

Bra hörlurar, mjuka o sköna samt sitter bra. Finns olika modeller, dessa har en liten prinsesskronegrej på huvudet.

• Ramborg

Jag köpte på webhallen. Man ska ha såna som har en spärr så barnet inte kan dra upp volymen och skada öronen. Inga hemmabyggen eller minsta storleken på vuxenhörlurar.

42.
  • Dumbledore

Jag tror att ts fått tag i hörlurar till sitt barn vid det här laget. Det var ju sådär 7 år sen hon frågade... ;)

• Bertram

har köpt på clas Ohlssons, funkar hur bra som helst

• Dumbledore
    Ramborg skrev 2017-01-11 08:13:23 följande:

LOL

Jag brukar ju kolla!

Inte alltid man tänker på det när någon annan just svarat ju. :D
  • NollÅtta

Vi har köpt på olika ställen. Alla har ljudkontroll dvs det går inte att ha för högt.

Claes Olsson - bra och billiga.

BR leksaker

Teknikmagasinet

Mamma till 3
Svar på tråden Var köper man bra barnhörlurar?!?