• Anonym (aldrig)

Att leva i ett förhållande utan sex..

Är jag och min man helt ensamma om att aldrig ha sex? Vi har varit tillsammans i 8 år.
    Det första året hade vi ganska mycket sex men genom åren planade det ut och nu har vi endast sex i "barntillverkningssyfte" eftersom vi ju då "måste".
    Visst är det mysigt och så när vi väl har det, men ingen av oss saknar det annars. På fyllan har det dock hänt att vi hamnat i säng men det har nog hänt max 1 gång om året.
    Vi är dock väldigt fysiska med varandra, massor av kramar,pussar och så. Vi vet bägge två att vi aldrig skulle kunna leva utan varandra!
    Älskar att ligga i soffan och bara hålla om varandra medan vi kollar på en film eller pratar om hur dagen varit.
    Skulle vara intressant att höra om det finns fler här som lever som vi?

• Svar på tråden Att leva i ett förhållande utan sex..
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-16 12:56:14 följande:
    Han vet inte. Jag är en bra skådis. Tar initiativ, är entusiastisk, köper sexiga underkläder och sexleksaker etc. Det är inte ett dugg synd om honom. Däremot önskar jag verkligen att jag slapp, men det kommer han aldrig att få veta.
    Ja det är ju "snällt" av dig.. måste ju vara jobbigt bara.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-16 13:00:46 följande:
    Ja det är ju "snällt" av dig.. måste ju vara jobbigt bara.
    Jo, det är jobbigt. Men vad ska man göra? Jag vill ju att han ska må bra och han är min drömman i övrigt. Och även om han inte var det - var hittar man en annan bra man som aldrig vill ha sex (och skulle stanna kvar i ett sexlöst förhållande)? Såna finns knappt, så TS har haft tur.
  • Anonym

Jo fast nu är det ju frun som skriver detta.. hon kanske har en sån snäll man som inget säger. han kanske önskar mer sex än vad hon vet, så som din man tror att du njuter av sex?

• Anonym (hopplöst)
    Anonym skrev 2009-12-16 13:02:53 följande:
    Jo, det är jobbigt. Men vad ska man göra? Jag vill ju att han ska må bra och han är min drömman i övrigt. Och även om han inte var det - var hittar man en annan bra man som aldrig vill ha sex (och skulle stanna kvar i ett sexlöst förhållande)? Såna finns knappt, så TS har haft tur.
    Vi kanske borde byta partners...
  • AnnaPuddel

Ser är inte sååååå viktigt, alla tror att man alltid kommer vara kåt, men varför ska två människor, som älskar varann, ha sex om dem inte vill?
    Vill ni inte så har väll eran kropp ställt in sig på ultimata lugnet.
    Tänk er att älska någon som man kan vara så bekväm med att fortplantningsmaskinen stänger av..coolt

• Anonym

Det jag undrar, som några redan varit inne på, är det här med otrohet. Vad skulle du göra ts om din man var otrogen mot dig? Att han kanske inte har några drifter just nu, men så kommer plötsligt lusten tillbaka för att ett tillfälle uppenbarar sig. Hur skulle du göra då?
    Finns utrymme i ert förhållande för att en av er skulle återfå sin lust och i så fall leva ut den på annat håll?

Tycker det låter konstigt och tråkigt att aldrig ha sex och aldrig vilja ha sex då detta är en sån grundläggande drift hos alla djur, men lyckligtvis är ju människor olika. Alla gillar inte samma saker, och det är ju bra. Tänk vad likriktat och trist allt skulle bli. Och tänk om man var en av de som aldrig föll andra i smaken. Så trist!!

• Anonym (svältfödd man)

Det sliter väldigt hårt på en man som vill ha sex men där frugan är helt ointresserad.
    Om hon skulle lägga sig på rygg och uttråkat sucka "kom ingen nu då och få det överstökat" tappar man all lust och känner sig grymt olustig och skyldig.

Sådana som oss blir de där som frustrerat står i verkstaden och sandpapprar nån gammal byrå tills händerna blöder och sedan när det brister helt går vi ner på den lokala gymnasieskolan och raggar. (ironi)

• michiara

Anonym (aldrig) skrev 2009-11-29 17:43:48 följande:

Anonym (malin) skrev 2009-11-29 11:54:56 följande:
    Ja vi är varandras bästa vänner men vi delar en närhet som jag aldrig någonsin känt med en vän eller syskon, och jag skulle aldrig vilja dela den känslan med fler än min man heller, kan inte beskriva vad jag känner men han är min själsfrände och livskamrat helt enkelt!
    men varför känner du då ingen lust till honom? ingen kan säga att ni gör fel, att ni känner fel. jag personligen skulle inte kunna leva med min partner utan att ha sex oavsett hur mkt närhet vi kände.
  • redneck girl
    undrar varför ni hamnar i säng på fyllan.släpper ni båda lös då tro?
  • CatharinaReporter

Hej!

Spännande ämne. Jag söker någon som lever i en s.k "vit relation", ett förhållande utan sex, till en artikel jag skriver. Skicka gärna ett privat meddelande så berättar jag mer.
    Mvh
    Catharina
    Reporter
    Aftonbladet Söndag
  • Anonym

Tycker att TS verkar ha ett underbart liv och skulle gärna byta. Har inte nu eller med tidigare partners haft någon sexlust, förutom i början av förhållandet. Det ger mig inget och det finns så mycket mer intressant och roligt att göra än att ha sex.
    Sen misstänker jag att naturen är funtad så att män önskar mer sex. De behöver ju sprida sin säd till så många som möjligt för att släktet ska fortsätta. Det behöver inte kvinnan, hon kan alltid bara vara gravid med en åt gången.

Jag tror att det finns mängder med tjejer som önskar att de slapp sex.

• Pormoicheia

Jag tycker att det är intressant att folk lägger så stor vikt i sex att allt annat tappar betydelsen.

Jag skulle, utan tvekan, kunna leva utan sex om det skulle vara så. Jag ölskar givetvis näeheten sex ger och jag njuter fullt ut av att ha sex. Men det är inget jag behöver för att må bra eller för att känna mig attraktiv, sexig eller kvinnlig. Jag har så pass många andra sidor av min person att det inte faller på att en av faktoprerna försvinner.

Men med det sagt så menar jag inte att jag skulle klara ett liv utan närhet. Kramar, kyssar och naken hud är något jag inte klarar mig utan när det kommer till intimiteten i en relation.
    Många säger att det är sexet som skiljer en kompisrelation från en kärleksrelation. Men jag tycker att gränsen går där kramarna blir mer intensiva och långa.

Jag skulle t.ex. inte ligga och kramas med en kompis en hel film igenom, det skulle kännas konstigt, Jag skulle inte helelr kunna ligga och kyssas och "ta på" en lpmips utan att det skulle kännas fel. Så för mig går gränsen mellan kompis och käresta/älskare  den där icke sexuella men ändå mer intima närheten  börjar. Och det är kansek lite därför jag känner att just sexet och orgasmen inte är ett måste sålänge jag får kvoten av icke-sexuell intimitet fylld.

Jag vet att min sambo älskar mig och han skulle inte lämna mig om jag av någon anledning inte ville ha sex igen  och det är en stor säkerhet för mig. Det i sin tur gör att jag kan slappna av helt i hans närvaro vilket i sin tur ökar min lust till honom av en enkla anledning att sexet får fortsätta vara just något lustfyllt snarare än ett måste.
    Min teori är att det är det där överhängande och outtalade  "måstet" när det kommer till sex i en relation som gör att de allra flesta har svårt att hitta tillbaka till sin lust igen efter sexlusts-svackor.

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Anonym (Inte jag)

Kan inte tänka mig ett förhållande utan sex.. När sexlusten minskar så tappar jag även lusten för all annan närhet med partner..

• Anonym (1 år)

Jag och frugan har inte haft sex på över ett år,  jag har tappat lusten, "köttbullar med gräddsås och lingon är underbart" men efter mer än 20 år smakar det helt enkelt inte, känner att omväxling behövs.

• redneck girl
    Anonym (1 år) skrev 2010-07-29 17:48:33 följande:
    Jag och frugan har inte haft sex på över ett år,  jag har tappat lusten, "köttbullar med gräddsås och lingon är underbart" men efter mer än 20 år smakar det helt enkelt inte, känner att omväxling behövs.
    varierar ni två er inte då?
  • hysteria

Jag tycker ni ska vara glada att ni har ett så starkt förhållande som fungerar bra även utan sex, säkert kommer sexlivet gå både upp och ner och sålänge ni båda är nöjda är det ju inget problem.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Pluttis

Inte bara män med stor sex drift. Finns många kvinnor som inte får det dom mest av allt önskar en man att älska med. Här hemma vill min make inte alls medans jag skulle vilja flera gånger om dagen.

Vad gör man då??

Just nu sörjer jag att mitt liv inte innehåller sex, att jag aldrig kommer få ha fantastisk sex igen. När jag tänker på det bryter jag ihop.

Jag avundas er som är synkade att inte känna den längtan som sex kan innebära.

Svar på tråden Att leva i ett förhållande utan sex..