• stjärna2007

under grav o efter förlossning?

Hur har ni andra med pco mått under graviditet och efter förlossning?
    Tex mådde illa som bara den i början, håret växte mindre spec det oönskade, acnen försvann o kom tillbaks då jag slutade amma.
    berätta allt ni kommer på.

• Svar på tråden under grav o efter förlossning?
  • mammaNena

har aldrig hört att det skulle vara annorlunda om man har PCO eller inte. alla graviditeter är ju olika ändå. men det kanske e så!?!

• stjärna2007

tänkte i första hand på de hormonella besvären man har av pco och hur det var med graviditets o amningshormonerna

• mammaNena

jo men det e ju oxå svårt att veta. detta e min andra grav med pco, men jag har aldrig haft någon grav UTAN pco, så JAG vet ju inte hur jag skulle må ,eller inte utan pco. men dessa två grav e som natt å dag!

stjärna2007 skrev 2009-11-29 21:01:17 följande:
    tänkte i första hand på de hormonella besvären man har av pco och hur det var med graviditets o amningshormonerna
  • Snurpan

Mina pco symptom minskade under graviditeten, mindre acne, mycke mindre fet hud, men har tyvärr kommit tillbaka efter jag slutade amma. Tur att de finns Basiron!! :)

• bollanmollan

jag mådde väldigt bra under min grav. jag fick knappt nån mjölk men jag födde väldigt tidigt.

• Selenea

Jag mådde rätt bra rent hormonellt. Acne hade jag väl ändå, men det ständiga sötsuget försvann. Fick lite tjockare hår på huvudet, men den oönskade behåringen var kvar.

• jmynt

jag fick mörkare hår men inte mer, mådde extremt illa i början och födde lite för tidigt. Min hy blev torrare och det är den fortfarande. Gick upp nästan 30kg, har 10kg kvar till startvikten nu

Svar på tråden under grav o efter förlossning?