• Pusselbiten86

    Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*

    Mammor i Kristianstad med barn födda 07! *Del 13*


    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • Svar på tråden Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*
  • Ms J
    åhuspinglan skrev 2010-02-09 09:31:59 följande:
    Jag ska ta väl hand om dem Vet ni vad, jag har verkligen snubblat över världens bästa sommarjobb! Jag kommer att arbeta som simlärare på Fritidsresors Blue Village-hotell på Kreta i 6 veckor! www.fritidsresor.se/resa/grekland/kreta/geran... Lönen vet jag inte riktigt men jag hoppas att det ska gå jämnt upp med att familjen följer med. Jag är så lycklig...
    Grattis till ett härligt sommarjobb Jessica!
    Var inne på din för Lovisa vill gå och simma! Det verkar som du har fullt upp, verkligen roligt tycker jag! När är du tillbaka i den svenska bassängen igen? Kommer att anmäla oss så fort det finns plats på listorna igen!*hihi*
    Hoppas det blir en underbar sommar i Grekland för hela familjen!
  • åhuspinglan
    Ms J skrev 2010-02-14 10:02:40 följande:
    Grattis till ett härligt sommarjobb Jessica!Var inne på din för Lovisa vill gå och simma! Det verkar som du har fullt upp, verkligen roligt tycker jag! När är du tillbaka i den svenska bassängen igen? Kommer att anmäla oss så fort det finns plats på listorna igen!*hihi*Hoppas det blir en underbar sommar i Grekland för hela familjen!
    Hör av dig första veckan i maj! Då vet jag om det kommer att bli plats för fler 07:or i kön. Jag tar in 10 st (i kön). Med största sannolikhet kommer alla som står i kön nu att komma in till hösten så om inte i höst så kan ni börja i januari. Allt kommer att vara klart innan jag reser den 13:e så det blir bråda tider
    ♥ August ♥ Vilhelm ♥ Sigrid ♥
  • Ms J
    åhuspinglan skrev 2010-02-14 12:23:00 följande:
    Hör av dig första veckan i maj! Då vet jag om det kommer att bli plats för fler 07:or i kön. Jag tar in 10 st (i kön). Med största sannolikhet kommer alla som står i kön nu att komma in till hösten så om inte i höst så kan ni börja i januari. Allt kommer att vara klart innan jag reser den 13:e så det blir bråda tider
    Åh vd bra! Lovisa hade älskat att få vara med! Skriver in det i kalendern direkt!

  • Celice

    Själva så var alla hjärtans dag tyvärr en full dag med tårar, det var min barndomsvän Suzanna som blev påkörd på väg 118 natten mot söndag. Jag är helt tom, finner inga ord. Värst av allt är att vi hade planerat att ses inom de närmaste o jag hann aldrig träffa henne. De är så jäkla orättvist!


    Liam 070312 & Lowe 090917
  • åhuspinglan
    Celice skrev 2010-02-15 12:43:18 följande:
    Själva så var alla hjärtans dag tyvärr en full dag med tårar, det var min barndomsvän Suzanna som blev påkörd på väg 118 natten mot söndag. Jag är helt tom, finner inga ord. Värst av allt är att vi hade planerat att ses inom de närmaste o jag hann aldrig träffa henne. De är så jäkla orättvist!
    Så fruktansvärt! Jag har inte läst om det i tidningen men hörde att mamma sa att någon blivit påkörd. Vad var det som hände?
    ♥ August ♥ Vilhelm ♥ Sigrid ♥
  • ekarny

    Grattis Tjolla till er tös och Grattis Pinglan till drömjobbet!

    Celice: Jag beklagar sorgen.

    Jag har nu fått klartecken att få sälja för rabdido. Det ska bli kul att testa. Såg någon skulle ha party men då var inte mina papper klara så jag ville inte säga något om de inte ville ha mig. Så är det någon som är sugen så vet ni vart jag finns
    I övrigt så är hela familjen dunderförkylda här hemma. Det är sååå jobbigt. Alla är ur form verkligen och lilla Villemo har så svårt att äta trotts att jag använt snorfridan och droppar innan... Det är så tjockt och vill inte lossna.. Hoppas inte detta drar ut på tiden.

    Vet ni om man få ta typ chinagard (stavas?) eller annan liknande medicin när man ammar?


    (¯`°?.¸Ab imo pectore¸.?°´¯)
  • MollyJones
    Celice: Jag vill också beklaga, det är så overkligt med olyckor som gör att man förlorar människor så plötsligt. Tänker på dig! Hur är det med din pappa föresten? Min mamma och hennes familj bor där bredvid så jag har ju sett honom en del, han bor kvar i huset eller?

    Ekarny: Echinagard rekommenderas inte när man ammar, dessvärre. Naturmediciner är inte testade lika noggrant som "vanliga" mediciner så man vet för lite om hur det påverkar. Men apropå Villemo så undrar jag om du testat med bröstmjölk i näsan på henne? Har alltid funkat bra på Tuve, löser upp det mesta. Krya på er!
  • Celice
    MollyJones skrev 2010-02-16 09:18:36 följande:
    Pappa bor kvar i huset, de stämmer. Ann-Charlotte bor i en lgh i stan, men de träffas fortf o ska på semester i april ihop så vad jag förstår så är skilsmässan under ordnade former om man säger så.
    åhuspinglan skrev 2010-02-15 20:59:57 följande:
    Så fruktansvärt! Jag har inte läst om det i tidningen men hörde att mamma sa att någon blivit påkörd. Vad var det som hände?
    Hon stod vid väg 118 och taxichaffören trodde hon gick ut i vägen för att stanna taxin och snubblade då på vajerräcket och föll och taxin hann inte stanna och körde på henne. Vad hon gjorde där mitt i natten är det ingen som vet, hon bor själv i en lgh i stan så vad hon gjorde vid viby mitt i natten är de ingen som vet...det är de som är de jobbigaste...att inte veta varför.
    Liam 070312 & Lowe 090917
  • x karin76

    Celice: Fy vad tragiskt.. Skickar en kram även om den inte hjälper...

    Tjolla: Skönt att ni fått komma hem. Gissar att ni har en stolt storebror nu?

    Alla: Det ska vara barnloppis här i Färlöv i slutet av mars (kläder, bebis/barnprylar), är någon intresserad av att sälja hör gärna av er, det finns fortfarande platser.

    Man lämnar in varorna och behöver inte stå där själv och sälja. (Allt ska märkas med säljarnummer, pris och storlek.) Sen kan man ta tillbaka det som inte blev sålt. Det kostar 100 kr att sälja, vilket går till välgörenhet.

  • MollyJones

    Celice: Hoppas nån kan berätta vad hon gjorde där, förstår att det känns konstigt att inte veta. Kram!


    Skönt om det inte är någon infekterad separation din pappa går igenom, sådant kan ju bli hur jobbigt som helst.
Svar på tråden Mammor i Kristianstad med barn födda 07! * Del 13*