• mulan

Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4

Fortsättnings tråd för oss som kämpar så in i helsike för att lyckas!!

sth67 skrev följande i tråden del 2:

Denna låt med Sarah Dawn Finer lyssnar jag på när jag är deppig DET HJÄLPER!! Prova!

Dreaming, hopeing, for another try
    I’ve been looking, searching, deeper down inside
    And if I loose my way, I’ll find another road
    ‘Cause I can make a change on my own

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
    And nothing will break me down
    I will not give in to doubt
    Those days are gone, I can be who I wanna be
    Start living my life for me
    I believe that finally I’m moving on

Something, somewhere, that I long to find
    I am learning, slowly, one day at a time
    That if I loose and fail, I’ll be fine

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
    And nothing will break me down

(I can move it) To a brighter dawn
    (I can move it) Gotta take the fight
    (I can move it) I can make it right
    I can make it right

I’m moving on….
    Nothing will break me down

I can move it, I can move it

• Svar på tråden Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4
  • Sverigeblomster
    Okara skrev 2010-01-29 16:44:12 följande:
    Kärleksplums: Vi gjorde 11 av försöken i Falun och 1 i Danmark - orsaken till att vi gjorde 1 i Danmark var att vi gärna ville göra en behandling under semestern då man inte behöver pussla med jobbmöten etc.; men då är ju alla svenska kliniker stängda;-(Vårt pluss på den 12 behandlingen var första gången vi över huvud taget plussade. I början var jag verkligen livrädd för missfall och oroade mig för absolut allt - vad jag åt, hur mycket jag rörde på mig, hur mycket (lite ) jag sov, hur tungt jag lyfte, hur varmt jag duschade .... Är nu i vecka 20 och har gjort totalt 4 ultraljud vilket fått det hela att kännas betydligt mer verkligt. De senaste veckorna har jag även kunnat känna vår lille kille buffla omkring där inne varje dag vilket äntligen lättat lite på min oro.Är dock fortfarande lite besviken över min sinnesstämmning. Hade förväntat mig att jag skulle sväva omkring på små rosa moln av lycka den dag vi äntligen blev gravida men hittills har det som sagt var mest bestått av overklighetskänsla och oro - men jag tror på en ljusning!!
    Hej måste bara gratulera och önska lycka till har följt din tråd då du kämpat så mycket. Har en flicka född v 23 och 16 år idag (med 42 i skor) och en liten 3 åring nu som jag fick 43 år ung
    Har hört mkt gott om Fostimon
  • Majbjörn70

S1R1- Åh nej, vad tråkigt att inget av äggen fäste...
    Bra att ni får testa ny medicin till nästa försök. Menar du att allergier kan tyda på högt immunförsvar? Vad är det för allergier du har? (om du inte har nåt emot att svara)
    Jag undrar sååå vad det är som gör att äggen inte vill fästa. Jag vet ju att det kan bero på 1000 olika anledningar, men man vill ju veta ändå....

Själv fick jag igenom mina önskemål hos HS (AMH-test + äggledarspolning). Jag laddade hemma innan med olika argument osv, och var beredd på att bli både arg och ledsen. Men det behövdes inte som skönt var.
    Jag ska ringa och få en tid för spolning vid nästa mens som borde komma villken dag som helst. Jag blev så himla glad när jag äntligen ska få göra dessa saker (AMH har tydligen inte heller tagits innan fick jag veta). Det känns som att jag äntlligen ska få NÅN slags ledtråd om vad som är mitt "fel". Om inte annat så får jag veta mer om hur det står till med mig.

• S1R1

Majbjörn: Jo, äggen fäste. Min läkare konstaterade tidigt missfall.
    Jag är allergisk mot nötter, gräs och pollen. Allergier kan tydligen tyda på högt immunförsvar. Lycka till med tester och äggledarspolning!
    Kram

• Majbjörn70

Det har hänt nåt konstigt här. Jag har legat sjuk hela veckan, förkyld och med feber. Skulle haft mens i torsdags, men den var sen. Jag tänkte att det kunde bero på att jag var sjuk + att jag verkligen vill ha mens så att jag kan ringa och få en tid för äggledarspolningen. I morse tänkte jag att jag tar ett gravtest, så kanske den startar nångång. Istället så visade testet "Gravid". Känner mig VÄLDIGT skeptiskt kan jag lova. Gubben min också. Vi ska åka och handla flera tester sen. Är nog i lite chock blandat med overklighetskänslor just nu. Jag skulle ju göra äggledarspolning!!!
    Får se hur detta utvecklar sig, vågar inte tro nånting.

• sth67

herregud majbjörn jag svimmar!!!
    tittar in här ibland och hejjar på er, själv så känner jag mig väldigt uppgiven ..kram på er alla

• villsågärna38

WOW - grattis Majbjörn!!!! Superkul, klart du ska lita på plusset. Vilket mirakel!!! Kraaaaaaam

Väntar på ÄD i v.6
  • fågelblå

Majbjörn, vad är det jag läser?! Hjälp vad spännande! Förstår mycket väl att du känner dig förvirrad. Lova att du berättar hur det går. Håller tummarna stenhårt. Kram

sth, kul att se dig här ibland. Hopppas det vänder för dig. Kramar tillbax.

• S1R1

Majbjörn!!! Vad spännande, varmt grattis!!

sth: stor varm styrkekram

• Majbjörn70

Tack så jättemycket för gratulationerna!

Vi vågar inte hoppas för mycket på det här än, men kan samtidigt inte låta bli att göra det. Det känns helt fantastiskt att faktiskt få plussa - vilken grej! Jag hoppas verkligen att det smittar av sig till er andra också nu. Kan vi så kan ni...

Kram på er {#lang_emotions_heart}

• kärleksplums

Det är verkligen så häftigt att du fick ett plus.. men kan det vara ett sent pluss sedan sista behandlingen på huddinge eller de måste väl ha lyckats på "naturlig" väg :) fast du varit sjuk. Härligt med solskens besked

• mulan

Hejsan alla kämpar!

Jag har inte glömt er, men har FL pause.

Vet inte hur det går för er men skickar över en massa kramar till er alla och en massa tummar till er som behöver det.

Kramar!!!!!

Andra delmålet (nyår) har passerat. 4 veckor.
  • fågelblå

Hur har det gått Majbjörn?

Hoppas ni alla mår bra.

Har fått höja Levaxindosen till 50 mg och ska ge nytt blodprov om 2 - 3 veckor. Inget annat nytt här.

Kram på er alla!

• LMSM

Hej allihopa!
    jag är helt ny hör i tråden men kom in på den efter lite googling!
    är det ngn som fortfarande är kvar här? Kan inte ritkigt se när inläggen görs dvs vilket år.

hur har det gått för Alla? är det ngn som lyckats tillslut?
    jag har gjort mitt sjötte äggplock precis och är väldigt orolig över att även det ska misslyckas,
    har en nedsatt äggproduktion får ok blåsor (4-14 beroende på lång eller kort protokoll) men måste ha hög dos.

har fått återföring dag två och tre varje gång och inget av de övriga embryona delar sig vidare efter dag tre. Dvs aldeig ngn blastocyst eller ngt att frysa.

jag börjar fundera på om det helt enkelt är dags att ge upp för attt det aldrig kommer gå men så länge det finns en chans har jag svårt att göra det. Känner mig dock helt jäkla slutkörd mentalt och fysiskt nu.

finns det ngn här som tillslut lyckats trots så dåliga resultat som mig tidigare?

Svar på tråden Vi som gjort många IVF försök. Vi som vägrar ge upp, del 4