Tycker du att ditt äldsta barns pappa är en bättre pappa än din pappa var?
Motivera gärna! Du kan även svara om du är ditt äldsta barns pappa.
Motivera gärna! Du kan även svara om du är ditt äldsta barns pappa.
Oj, vilken krånglig fråga
Olika, men lika bra.
JA
Mina barns pappa är underbar, ansvarstagande etc.
Min pappa var missbrukare och mördades när jag var 17 år. Hans missbruk gick före mig - hela livet! Då är man ingen bra pappa!
Ja definitivt
Ja, gud ja. Nästan vem som helst är en bättre pappa än min.
NEJ, det tycker jag absolut inte..!
Mitt äldsta barns pappa...han är dömd för misshandel...på mig...
Min pappa var beskyddande o skulle aldrig ha gjort något sådant mot någon...
(han är död sedan 9 år, därav "då-form")
Japp. Min sambo är en kanonpappa. Han är öppen, kärleksfull, ansvarstagande, rolig och stabil. Bland mycket annat.
Min pappa var inte så bra i föräldrarollen. Han försökte ibland och då var han toppen, men oftast var det tyvärr inte så lyckat. Jag är ledsen för både min, mina syskons och hans skull. Eftersom han inte längre lever kan han inte ta igen det heller, men det fanns ingen ilska, bara sorg och kärlek när han dog. Det är jag glad för idag. Och några av mina bästa barndomsminnen har jag ihop med honom. Även några av de värsta, tråkigt nog.
Nej. Min pappa är/var världens bästa pappa. Så vansinnigt engagerad i oss jämt. Inget gick före, ingen dator, ingen tv....
No way! Min äldstas pappa drog när jag var i 8:e mån och brydde sig inte om att ens höra av sig de första fyra åren av den äldstas liv. Han tog därefter kontakt men fick kalla fötter efter ett tag och försvann igen för att sedan hålla sig borta tills den äldsta fyllde 15. Nu hörs de ibland men det är ungefär allt.
Min pappa fanns där för mig (och syrran), stöttade, beskyddande och lyhörd. Min pappa var min trygga klippa. Den som jag visste aldrig skulle svika och som jag alltid kunde gå till vad det än gällde. Tyvärr gick han bort för 9 år sedan.
Min nuvarande man däremot är en sån pappa som min och jag kan inte se att han skulle svika något av våra barn medvetet någonsin. Inte ens min äldsta trots att denne "bara" är bonusbarn. *love*
De är lika bra. Och verkligt bra båda två. Däremot är pappa inte alls lika bra morfar som han var pappa. Han har liksom legat av sig och blivit rädd för barn - eller för att göra fel.
(Är det bara jag som tycker att formuleringen av frågan är lite obehaglig? Som att den förutsätter att man har fyra barn med lika många karlar...)
Ja absolut!
Visserligen var/är min egen pappa helt okej men han "valde" att fixa karriären framför att vara med familjen i vardagen. Mina barns pappa är närvarande och tar halva ansvaret på ett sätt som min egen pappa aldrig gjorde.
Ja utan tvekan
Min man är en bra pappa, vilket är mer än man kan säga om min
Absolut. Min pappa är 80 år och hans generation fick aldrig egentligen lära sig att prata om känslor. Pappa är snäll och jag vet att han älskar mig, men han har aldrig varit såm delaktig i mitt liv som min man är med vår son.
Jag har en fantastisk pappa, likaså mina barn. Helt klart olika, men jag kunde inte önskat mig någon bättre av nån .
Nej!
En pappa (dvs mitt ex) som är en manipulativ narcisstisk psykopat är inte till fördel på något sätt. Det han gör mot mig påverkar även barnen.
Min egen pappa har däremot alltid varit en bra förebild och ett stöd.