• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna {#lang_emotions_gravid}

kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47913273.html
    föräldratråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48963190.html

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
  • Kristi02
    Bellman01 skrev 2011-01-12 13:53:46 följande:
    Hej!
    Igår var det RUL för mig, har redan gått 18+2 idag. Allt såg bra ut och det är en liten kille som bor i min mage. Vem kunde tro detta för ett år sedan??  Tur att jag/vi aldrig gav upp utan fortsatte med våra försök. Många blev det men ack vad värt det är nu när magen växer och man har fått se hans hjärta och övriga inre organ + allt annat. Kan inte bli lyckligare. Kram !
    Visst ar det harligt, underbart och ofattbart! Jag kanner exakt samma, tur att vi forsatte forsoka!
  • Kristi02

Hej!!

Var son foddes ANTLIGEN den 7 januari!!

Det blev hela 17 dagar over tiden! Blev ur-akut snitt halvvags in i forlossningen, dramatik pa hog niva men han madde bra nar han val kom ut!!

Kanns sa skont att han antligen ar har!!

Kramar fran oss

• Mammiztill2

Stort GRATTIS till er! Har han fått något namn? Vikt längd? Må så gott och ta vara på varandra

• lindylou

Grattis :) ojoj att man ens får gå över tiden så :( stackars. Men det är ok nu väl.

• JustJack

Grattis Kirsti!

här är ytterligare än som ploppat ut sina små. sön 16/1 valde de att födas (v 35+6). Allt startade med vattenavgång hemma i sängen kl 08 och värkarna kom väl igång riktigt omkring kl 13.30-14. Kl 1749 föddes Hjalmar (50 cm och 3455 g) och kl 1807 föddes Ellen med rumpan först och intakt hinnblåsa (45 cm och 2550 g). Vi mår jättebra allihopa och storasyster ör sååå stolt!

• Mammiztill2
    JustJack skrev 2011-01-25 21:45:33 följande:
    Grattis Kirsti!

här är ytterligare än som ploppat ut sina små. sön 16/1 valde de att födas (v 35+6). Allt startade med vattenavgång hemma i sängen kl 08 och värkarna kom väl igång riktigt omkring kl 13.30-14. Kl 1749 föddes Hjalmar (50 cm och 3455 g) och kl 1807 föddes Ellen med rumpan först och intakt hinnblåsa (45 cm och 2550 g). Vi mår jättebra allihopa och storasyster ör sååå stolt!

Åh ett dubbel grattis till dig, er
  • lindylou

Grattis just Jack, så liten tjej, naw. Min förra vägde 2800 så sött :)

Vi har rul på tisdag, lääängtar. Är då i v 19. Hoppas de kan se könet, hade varit mysigt.

• nevadita

grattis Kristi och Justjack, hoppas att alla mår toppen

Kristi, orkar du berätta...? Vad hände? *kram*

lycka till på tisdag Lindylou

Kram på er

..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • Bellman01

Grattis Just jack.

Här är det väldigt tyst....

Hade hoppats på fler gravida från ÖK.

Hur har ni andra det??

Jag är iaf i v 26 nu och har en aning foglossning, annars växer det som det ska.

• Mammiztill2
    Bellman01 skrev 2011-03-03 16:57:01 följande:
    Grattis Just jack.

Här är det väldigt tyst....

Hade hoppats på fler gravida från ÖK.

Hur har ni andra det??

Jag är iaf i v 26 nu och har en aning foglossning, annars växer det som det ska.
    ja är i vecka 25, har de rätt bra.. bara illamående och lite ont i fogarna och ryggen om ja vart och ute o gått
  • Längtan1984

Jag gick in i vecka 31 igår, har mått bra hela tiden.
    Har fått halsbränna nu på slutet, men det är inte värre än att man står ut. =)

• lindylou

Grattis längtan, hoppas allt gick bra :)
    Berätta gärna
    Snart dags här, 30 dagar till bf

• Längtan1984

Det gick fort! =)
    Vattnet och första värken kl 07:45
    Ringer förlossningen som säger att vi kan äta frukost i lugn och ro innan vi kommer in, (första barnet...)
    Var vrålhungrig så jag försöker få i mig lite mat samtidigt som mannen står och stampar och vill köra in...
    (Han har varit orolig hela tiden att vi inte ska hinna in i tid och att jag skulle föda i bilen)
    Känner att det blir mycket tättare mellan värkarna så vi sätter oss i bilen och kör in.
    Klockar värkarna i bilen, knappt två minuter i mellan,... Säger inget till mannen,... =)
    Är inne klockan nio och är då öppen 6cm.
    Lillans hjärtljud går ner vid värkarna och de väljer att ge mig Bricanyl för att bromsa upp värkarbetet. det går för fort och stressar lillan.
    Får  enorm hjärtklappning och ligger och skakar.
    De sätter skalpelektroder på henne för att kunna följa hjärtljuden mer exakt, de ger mig sen värkstimulerande dropp för att starta upp det igen då de var oroliga för lillan och ville få ut henne. De förberedde mig på att det kunde bli kejsarsnitt så jag fick inte äta eller dricka något under hela tiden.
    Jag slapp kejsarsnitt och kl 12:31 var hon ute. =)

Lycka till! Det är det häftigaste jag har varit med om!

• Mammiztill2

Ja fick min son i akut snitt den 4maj. I vecka 33. 1500gram . Men hamnade på sjukhus redan i början av mars och var inlagd till han föddes. Vattnet gick i vecka 25

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4